SOPA, PIPA, internetová šikana...

21. ledna 2012 v 14:08 | Aya bľaboce na aktuálnu tému |  Napísal sám život slečny Ayamee
ostrehujete, ako sa z ochrany autorských práv na internete v poslednej dobe stala tak trochu šikana? SOPA, PIPA, PROTECT-IP, v stredu proti týmto pozoruhodným americkým zákonom protestovali mnohé stránky - Wikipedia bola na 24 hodín odstavená... Včera americká vláda reálne zakročila a zrušila megaupload.com, FBI zatkla jej zakladateľov, skonfiškovala im majetok a hrozí im možno až 20 rokov väzenia - Breivikovi, ktorý v Nórsku 22. júla 2011 zabil 77 ľudí, hrozí 21 rokov väzenia (neviem, či už bol reálne odsúdený, každopádne sa tuším stále riešia jeho psychologické posudky...). Tých 20 rokov môžu síce dostať za dáke vydieranie a pranie špinavých peňazí, z ktorých sú tiež obvinení, za porušenie autorských práv je "iba" 5 rokov. Dávid Dadík, ktorý minulý rok zrazil dve malé školáčky, bol u nás odsúdený na 4 roky väzenia... Je pozoruhodné, že človeku, ktorý skopíruje hlúpy obrázok, hrozí vyšší trest ako tomu, kto zabije dvoch ľudí...


Samozrejme, že ide predovšetkým o peniaze - filmovým štúdiám vadí, že tým, že ich filmy sa nelegálne šíria internetom, prichádzajú o peniaze. To isté vadí hudobným spoločnostiam - aj oni prichádzajú o peniaze, keď si hudbu polovica fanúšikov nekúpi, ale nelegálne zadarmo niekde stiahne. Pritom zisky majú šialene vysoké aj tak a to, že sú filmy a hudba voľne prístupné na internete, im ešte zvyšuje popularitu, obľúbenosť - niekto sa stane práve tak fanúšikom, že sa s daným dielom "zoznámi" takto cez internet a možno na film svojho obľúbeného režiséra či herca nabudúce nadšene naklusá do kina; možno si nabudúce nové cédečko svojho obľúbeného interpreta kúpi alebo vyhodí ťažké prachy na lístky na koncert, aby svojho miláčika videl naživo.

Tým, samozrejme netvrdím, že podporujem porušovanie autorských práv. Ale je rozdiel medzi bohapustým kopírovaním, vydávaním cudzích diel za vlastné a šírením cudzieho diela s tým, že priznávam, že nie je moje (šírenie je vlastne dosť pozitívne, aspoň sa o diele dozvie viac ľudí). Teraz to beriem v menšom, len ako bloger, ktorý tiež pôsobí na internete. Tiež k článkom sem-tam pridám dáky ten obrázok, ktorý nie je môj a tak by som ho nemala používať. Ale uvediem zdroj. Čo je síce chabá útecha, ale niečo, niečo to predsa len je... A za toto mi hrozí päť rokov väzenia? Päť rokov väzenia hrozí i týpkovi, ktorý ašpiruje na speváka, preto na YouTube nahráva svoje videá, kde prespievava pesničky známych spevákov (Inak, neobjavili dáko takto podobne Justina Biebera - že si spieval cudzie hity na YouTube? Dúfam, že ho za to teraz zatknú...). A problém má aj samotný YouTube, pretože je zodpovedný za to, čo stvárajú jeho používatelia (preto proti zákonu protestujú i mnohé stránky sociálnych médií)...

O OUTRO LADO DO MEDO É A LIBERDADE (The Other Side of the Fear is the Freedom) by jonycunha

A vedeli ste o tom, že ak na vašej stránke odkážete na stránku, ktorá niekde porušuje autorské práva, tým vlastne podporujete pirátstvo a tiež ste vinný? Nevravte mi, že kým si do článku vložím akýkoľvek odkaz, mám to tam celé prekutrať, či niekde náhodou nie je sporný obsah?! Veď to ani nie je možné, väčšina stránok je na to príliš rozsiahla!

SOPA/PIPA majú ten problém, že sú priveľmi... rozsiahle a dajú sa vyložiť kadejako. Čo je pravdepodobne účel väčšiny zákonov - aby ich dobrý právnik vedel prekrútiť tak, ako sa mu to práve hodí.

Ctím si autorské práva (ale je rozdiel medzi ochranou autorských práv a pomaly až obmedzovaním slobody prejavu, kedy vám môžu zmazať stránku a skonfiškovať doménu len na základe toho, že má dakto dáke podozrenie). Znenie toho pofidérneho zákonu som nečítala, čítam o ňom len sprostredkovane, od ďalších protestujúcich užívateľov internetu. Po pravde ma celkom aj potešilo, ako hackerská skupina Anonymous na protest proti zrušeniu megauploadu hackla stránky Ministerstva spravodlivosti Nového Zélandu, Bieleho domu, FBI a ďalšie stránky...

Je otázne, ako by sa schválenie týchto kontroverzných zákonov reálne dotklo napr. mňa, u nás na Slovensku. Ale ako človek, ktorý si tiež žije svoje virtuálny život na jednom nenápadnom internetovom blogu, si myslím, že sa ma to rozhodne týka a prosto sa mi zdá, že Amerika so svojou SOPA/PIPA zachádzajú akosi priďaleko... Internet je trochu pridivoký, ale jeho čaro spočíva práve v tom, aký až priveľmi slobodný na ňom človek môže byť - že si slobodne môže vyjadriť akýkoľvek svoj názor bez toho, aby ho niekto cenzuroval; že si tu môže slobodne stvárať takmer čokoľvek, pokiaľ tým ovšem neporušuje zákony, ktoré majú hlavu aj pätu a pokiaľ to neodporuje dobrým spoločenským mravom.


 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 chlapec chlapec | 21. ledna 2012 v 19:51 | Reagovat

Staty aj kanada uz nie su tym, cim byvali, opakovane to zistujem pri mojich cestach.

Nas, aj ked sme defacto v tranzite podrobuju vysluchom.
V podstate maju neobmedzene pravo, prehladat tvoje osobne veci, zadrzat a prehladat tvoje elektronic. pristroje (smartfony, notebooky, disky, atd). A ze ich mas zaheslovane? Bud im vydas heslo, alebo ta vyhodnotia ako neziaducu osobu na ich uzemi a viac si tam uz neskrtnes.

A samozrejme, ze si to nakoniec dokazu, pomocou sofistikovaneho forenzneho softveru odheslovat aj samy, dokonca su schopny vytiahnut data z tvojho harddisku, aj ked bol uz X-krat premazany.

Na letiskach maju telove skenery, stracas svoju ludsku dostojnost, kedze ta vidia naheho, cez detekcne ramy si musis Vyzliect budnu, zlozit ciapku, vyzut topanky a dat dole opasok, az potom mozes prejst s predpazenymi rukami, nasledne ta este mozu poziadat vyplazit jazyk, ci nahodou nemas nieco v puse...

ta krajina je divna ked nedokazu respektovat ludske sukromie, intimitu ale hlavne ludsku dostojnost.

2 Myzarey Myzarey | 21. ledna 2012 v 20:15 | Reagovat

Celá tá situácia je úplný, úplný nonsens a keď som o tom prvý raz čítala, úprimne som si myslela, že je to vtip. USA si zjavne myslí, že sú lídri celého sveta.
Ku tomu zrušeniu megauploadu - MU poskytuje len priestor na súbory a dáva vedieť, že nenesie zodpovednosť za obsah. Tak nech teraz zatknú všetkých výrobcov nožov, lebo vypustili do sveta potenciálne vražednú vec.

Ten stupeň pirátstva by bol omnoho menší keby tie ceny za filmy, softvér, hry, hudbu a čo ja viem čo, neboli také vysoké. Novú hru si kúpim za 50 eur, ani ju nedohrám a zistím, že je to somarina-- a môžem si trieskať hlavu o stenu.
Lenže debilné spoločnosti potrebujú platiť režisérom a pod. zbytočne niekoľko miliónov/miliárd dolárov ročne, za to sú ceny také vysoké, a DIV SA SVETU, že sú torrenty také rozšírené. Ja nechcem tie veci zadarmo, nemám rada keď ľudia chcú všetko zadarmo, ale keby tam dali nejakú primeranú cenu, ja nemám problém. Lenže tieto spoločnosti sa cítia byť hrozne ukrátené (95% "pirátov" by si ich produkty i tak nekúpili ani keby to bola jediná možnosť) a chcú mať o ešte niekoľko miliárd väčšie zisky a my, obyčajní ľudia, budeme buď ešte chudobnejší, alebo existujeme bez filmov a hudby.

3 Wok Wok | 21. ledna 2012 v 21:17 | Reagovat

Jen tak čistě pro zábavu, někde jsem četla, že jakýsi z těch politiků, co vedou tu protipirátskou kampaň, má na svých stránkách jako pozadí obraz jednoho slavného umělce a nikde nemá zdroj.

4 standyb standyb | 21. ledna 2012 v 22:39 | Reagovat

vsak si pamatas na tu udalost z pred roka na mojom blogu ...blokli ma lebo im niekto nahlasil ze porusujem autorske prava a to tym ze som stiahla obrazok a dala k nemu link ....takze vsetko je mozne a prt zalezi ci uvedies k tomu zdroj kazdý si robí čo chce :(

5 Luc Luc | Web | 22. ledna 2012 v 1:17 | Reagovat

Keď to takto bude pokračovať, za chvíľu sa internet bude využívať minimálne :'D

mám ukážku mangy z mangaedenu a ešte aj zdroj - je ich vina, že tie stránky existujú, prečo by som mala byť spoluvinník? :'D
Keby davali tie filmy/seriály/ebooky/mangy za priaznivú cenu, mne by to nevadilo..

6 kirari kirari | 22. ledna 2012 v 10:12 | Reagovat

Čím ďalej tým viditeľnejšie je to o jednom: peniaze, peniaze, peniaze. Nehccite mi povedať, že si to tie individuá, ktorým skrsol tento "podarený" zákon v hlavách, vymysleli len tak z nudy alebo rozmaru. Je to úplne to isté, ako farmaceutický biznis. Čistý lobbing. A Bohužiaľ, tam "hore", odkiaľ nedovidia na realitu sedia takmer bez výnimiek zbabelci a kariéristi. No veď kto normálny si potrebuje niečo dokazovať tým, že sa nechá meenovať za novodobého mocipána???Kto s nezakaleným úsudkom,ktorý realista si môže myslieť, že obmedzovaním druhých niečo pozitívneho dosiahne? Že niečo zmení? Evidnetne sa istá časť populácie nevie poučiť z faktov, ktoré majú vedieť z dejepisu. Alebo tu dakto nedával pozor. Mám v hlave takú zaujímavosť: Samotní autori piení preferujú rozširovanie hudby zadarmo. Hlavne preto, že aj tak je fakt, že na vytvorenie jedného albumu(disku) ich stojí minimálne náklady. Tá cena niekoľko desaťkrátnásobne vyššia ako vstupný kapitál.
Podľa mňa by si mal každý s "božským syndrómom" trhnúť. Nik nemá právo priamo obmedzovať životy druhých, každý dostal do vienka ten svoj, tak nech sa tak správa DOFRASA!!!>:E

7 kirari kirari | 22. ledna 2012 v 10:16 | Reagovat

Ospravedlňujem sa za moje gramatické chyby...dúfam, že je to aj tak dostatočne zrozumiteľné...
*-autori piesní
*2-Nechcite mi...
*-nechá menovať
Jemne som sa nechala uniesť...Bože, to by som nebola ja, čo? :-D  8-) (>˛<)ô

8 kirari kirari | Web | 22. ledna 2012 v 10:18 | Reagovat

A ešte niečo , súhlasím zo všetkými komentármi vyššie.

9 Ayamee Ayamee | 23. ledna 2012 v 0:19 | Reagovat

Ďakujem všetkým za komentáre :-)

Na to, čo spomenula slečna Myz a potom aj Luc som zabudla - keby boli tie ceny normálne, tiež nemám problém si film/hudbu/program kúpiť... :-)

10 kirari kirari | 23. ledna 2012 v 16:23 | Reagovat

Ináč, všimla si si, že som trhla svoj rekord v dĺžke komentárov...? :D

11 Ayamee Ayamee | 23. ledna 2012 v 17:31 | Reagovat

[10]: Všetci boli dosť výrečný :D Splynula si s výrečným davom, tak som si ani dáko extra nevšimla, pardón :D

12 Polly Polly | Web | 23. ledna 2012 v 22:02 | Reagovat

ciste spinave mamonarstvo - mali by zabasnut tych, co to vymysleli, pretoze je to planovaný lov na ludske zivoty! ak naozaj nechce, aby sa "kradlo" cez net, tak nech ho rovno cely zrusia.... ak nam hrozi cenzura, tak to uz naozaj smerujeme daleko do minulosti..... mne bojfrend vravel, ze nas na slovensku sa to netyka, nie je to nas zakon, vraj je podstatne, ze na vlastnych blogoch nerobime nic komercne, neobohacujeme sa na ukor diel niekoho ineho...ale v kazdom pripade - je to cele zaciatok jedneho velkeho sialenstva a hadam sa to nedotkne nas vsetkych... sproste nahananie sa za peniazmi, usa sa coskoro zmeni na jeden velky dolar - je to smutcne ;(

13 Polly Polly | Web | 23. ledna 2012 v 22:02 | Reagovat

*ak naozaj nechcu...

14 Luc Luc | Web | 24. ledna 2012 v 9:25 | Reagovat

[12]: minimálne ACTA sa nás bude týkať, ale bude o tom rozhodovať až nová vláda

Polly, Ayamee: uvedomujete si, že končí obdobie pozerania a sťahovania dorám? TT_TT

Mimochodom, čo sa týka legálneho sťahovania:
-väčšina američanov sťahuje hudbu z iTunes
- na SK sa tuším v Eurovei dajú kúpiť tie apple karty pre sťahovanie hudby, ale v konečnom dôsledku, apple bude teraz zarábať ešte viac
-na SK ani CZ nie je nič podobné iTunes (minimálne som na to nenarazila
-Američania majú v knižniciach okrem požičiavania kníh aj: filmy (neviem či je tam dáky minimálny poplatok), audioknihy, ebooky na 30 dní, mangy
-v SK knižniciach o ebookoch ani nechyrujú, filmy nepožičiavajú, mangy nemajú ani tie, ktoré vyšli preložené v českom jazyku
-majú otakovské obchody, v ktorých zoženú všetko, čoho polovicu môžeme my zohnať na ebayi
-v ich televízii je väčšia konkurencia - lepší výber filmov a programov

v konečnom dôsledku sa ich to až tak nedotkne: hoci si to už nemôžu stiahnuť zadarmo, stále si to môžu kúpiť. Keď si porovnáte plat brigádnika na Slovensku a v Ameriky, akoby tie veci mali stále zadarmo :'DD

a to, aby sa na letiskách kontrolovali notebooky, mobily, mp3ky, čítačky? Heh.. Špárať sa niekomu v týchto veciach je podľa mňa narušenie súkromia.
Je takmer jasné, že SK by nebolo schopné robiť na letiskách tieto kontroly, nanešťastie cieľové letiská áno..

15 Polly Polly | Web | 24. ledna 2012 v 10:42 | Reagovat

[14]: viem, uz som si urobila prieskum a zistila som, ze prasiva EU na nas chysta toto... sorry, ale EU nam robi iba problemy, od zaciatku z nich nemame nic prospesne, len dlhy, problemy a nakoniec sa pridaju aj k prasivej amerike....
neviem si predstavit, ze si nebudem moct pozriet doramu . nic. ze ostanem odkazana na telku ach ;( ... citala som uz taky nazor... ze spejeme k tomu, ze si vyjdes na dovolenku a tam ta zrazu zatknu a odvlecu do usa na vypocuvanie za dva filmy, ktore ti vysturali cez siet.... ach! toto uz fakt nie je normalne....

16 Polly Polly | Web | 24. ledna 2012 v 10:44 | Reagovat

nikto nemysli na to, ze taketo malicke nepodstatne krajiny skratka ostanu odrezane od vsetkych trendov.... nie je to to najdolezitejsie v zivote, ja viem, ale zhladiska pokroku je to na druhej strane dost desive, nie? ostaneme pozadu.

17 Luc Luc | Web | 24. ledna 2012 v 11:46 | Reagovat

[16]: nemas dake doramy stiahnute? bo ja mam len Boys Before Flowers komplet.. Hanazaki no Kimitachi e 2011 som nestihla dostahovat, ani You're beautiful..

18 Polly Polly | Web | 24. ledna 2012 v 14:25 | Reagovat

[17]: ja mam vcelku akurat tak Last Christams ;(

19 tina-chan tina-chan | Web | 24. ledna 2012 v 18:07 | Reagovat

uz to nie je len megauplead.com uz i filesonic zacinaju pomaly rusit... a vsetci teraz ako sialeny stahuju a je to blazninec, ale neviem, ze co tym ty americania sleduju, lebo podla mna sa stale vylepsuju pirati a podobni IT maniaci, ktori dokazu sa skryvat pre "zakonom" a rozposielat nadalej do sveta vsetkym linky na stahovanie pod. len to bude tazsie :-D :-D
a ja viem, ze to nie je najhorsie tak globalne, ale pre mna je na tom najhorsi fakt, ze ak im to prejde tak ako chcu, tak si na vsetky serialy pockame cca 2-3 roky a budeme ich musiet pocuvat s odpornym dabingom... :-x

20 Polly Polly | Web | 24. ledna 2012 v 18:19 | Reagovat

[19]: a kolko sa k nam ani nedostane...;((( nemamu sancu na aziu ;(

21 Luc Luc | Web | 24. ledna 2012 v 20:33 | Reagovat

[20]: ak zrušia online mangu (na čo sa chystali už dávno, len im chýbal zákon) tak ma porazí.. americké vysoko rozpočtové filmy, ktoré sú o ničom oželiem, mangu, anime, doramy a bbc seriály nie :'D

22 chlapec chlapec | 25. ledna 2012 v 13:45 | Reagovat

Ked nieco stahujete z netu, de facto kradnete dusevne vlastnictvo autora.

Rovnako si vacsina z vas nedovoli vojst niekomu do baraku, a zobrat si odtial nieco, co sa vam paci.

V tomto chapem, ze sa spolocnosti snazia branit a chybu treba hladat inde - v ludoch, ktori nie su ochotni zaplatit za nieco, co niekoho stalo viac usilia ako vas, ktori bez stipky hanby klikate na "download button".

23 Polly Polly | Web | 25. ledna 2012 v 15:01 | Reagovat

[22]: dobre...ale nie je to tak, ze ked si nieco stiahnes ku sebe do kompu pre vlastnu potrebu - pozries a mazes - mas na to pravo?
lebo najdivnejsie na tom je to, ze uz asi nikto nechape, co je vlastne este legalne a co nie a kde presne je napriklad hranica plagiatorstva....
a dalsie divne na tom je to, ze ak by to preslo - nepostihnu piratov, ale obycajnych ludi ... zakladne zlo sa nezrusi.
mne pride stahovanie - mozno hlupe prirovananie - ako prostitucia alebo drogy - su to socialno-patologicke javy, takze sotva uz teraz spravia poriadok od zakladu,spolocnost skratka tak funguje...kulminuje to uz roky.

24 Polly Polly | 25. ledna 2012 v 15:02 | Reagovat

k tej prvej vete, to som si teraz nevymyslela, ale uz viackrat som sa stretla s nazorom, ze je to vlastne istym spôsobom dovolene stahovanie - pre seba sameho, bez sirenia.
chcem len vediet ako to je.

25 Myzarey Myzarey | 25. ledna 2012 v 16:27 | Reagovat

[24]: To vlastne zaujíma aj mňa, ako to vlastne je, čítala som raz jeden článok, kde to bolo napísané tak ako si to napísala ty a potom tam ďalej boli veci, ktoré to vyvracali x_X

A ja som za legálne nakupovanie, lenže tie ceny sú abnormálne. Nech to zlacnie, a nech mám prístup ku viacerým veciam než americkej filmovej/hudobnej produkcii (na Slovensku) a sťahovania sa ani nedotknem - ja považujem za oveľa lepšie kúpiť niečo ľahko cez iTunes ako hľadať večnosť na nete a riskovať, že si pokazím už i tak labilný systém. Kúpila som si mnohokrát hudobné CD po tom čo som si ich vypočula - nelegálne. Keby som ich nepočula, nekúpila by som si ich a som presvedčená, že veľmi veľa ľudí to robí podobne. Ak si ich nebudem môcť vypočuť predom na youtube po tomto zákone, vykašlem sa im na CD, lebo nebudem vedieť čo kupujem (Áno, sú stránky, ktoré umožňujú vypočutie ukážky, nanešťastie, to nestačí.). Nie som jediná. Ak sa mi niečo veľmi páči, či je to film, CD alebo hra, vždy si to kúpim a podporím tvorcov.
Oni ten film raz natočia, zarobia päť ráz viac než na to dali, preplatia každého herca, potom len vytvoria kópie. Narozdiel od, napríklad, stoličiek, kedy každá potrebuje materiál a manuálnu prácu alebo stroje. Ako som napísala vyššie, chudobný človek bude bez peňazí, alebo bude existovať bez filmov, kníh, hudby, ktoré sa mu páčia. Nie sú to najdôležitejšie veci, ale človek si bez toho nevie predstaviť život. Keby tie spoločnosti nejako trpeli, tak nepoviem, lenže oni skrátka chcú zákon, ktorý im umožní ešte viacej sa nabaliť.

Facebook má v súčastnosti obrovskú hodnotu, Zuckerberg je jeden z najbohatších ľudí sveta; FB je stále zadarmo, aj keď mu boli predložené návrhy na spoplatnenie. Zdá sa, že to ide aj bez žmýkania peňazí od užívateľov? A ešte je aj proti SOPA/PIPA/whatever.

26 Myzarey Myzarey | 25. ledna 2012 v 16:34 | Reagovat

[25]: Okrem toho, duševné vlastníctvo, lol - dnes je už patentované aj koleso, ale v žiadnom filme s kolesami som nevidela, že by tam spomenuli toho človeka, ktorý na to ten patent má. POŽIČALI SI JEHO NÁPAD a nedali mu žiaden kredit, ako sa opovažujú, že im to len tak prejde!

27 Polly Polly | Web | 25. ledna 2012 v 17:03 | Reagovat

[25]: presne nad tymto som uvazovala cestou z prace... co by sa stalo, keby som bola odkazana na kupovanie cd,dvd (okrem toho, ze by som sa asi nikdy nedostala k azijske doram, ved na SR to predsa nepride :D a ako viem - riesil sa aj katastroficky scenar rusenia paypalu a ked nie je paypal, nie je ani mozno nakupovat zvonka).... no skratka - nemam realne financie na to, aby som si kupovala za slovenske ceny vsetky tieto nosice - asi by som nakoniec nemala co pocuvat a pozerat..... na druhej strane - prosim vas, ktora spolocnost zbankrotuje? kazdy z nas si nakoniec kupi to, co skutocne CHCE..ja si napriklad ctim spisovatelov - kupujem knihy! je to ako moja uchylka - kupujem aj to, co sa da stiahnut. kazdy ma tu svoju malu vasen a preto sa nakoniec vzdy budu kupat cd, dvd, knihy...mam priatela, ktory spieva a hra na niekolko nastrojov, z toho dovodu si kupuje iba original albumy, podporuje oblubene umenie..
je rozdiel medzi zachranou ziskov a mamonarstvom...
a je tiez rozdiel medzi pojmami a dojmami...popravde, naozaj uz netusim ako sa mam vlastne spravat...kedysi nam rusili blogy, ked sme nedavali k obrazkom z droje... teraz ich davame, ked sme sa v tom naucili plavat .. ale podla sopa by sme prave tym zdrojom robili kriminalny cin, nie? ...

28 Ayamee Ayamee | 25. ledna 2012 v 19:50 | Reagovat

Ja aj tak stále dúfam, že sa to dáko premelie a všetko bude viac-menej ako predtým...

[22]: Hej, chlapec! - na jednej strane je to krádež, ale vezmi si napr. komentár slečny Myz [25]:. Nie sú všetky tie úžasné diela vlastne nadhodnotené? Herci zarábajú šialené prachy, omnoho viac ako napr. takí lekári, čo zachraňujú ľudské životy... A stále je filmovým spoločnostiam (nahrávacím štúdiam atď.) málo, aj keď majú hypervysoké zisky aj s tým, že si niekto niečo stiahne. Ja to bohvieako nepodporuje, len tak všetkoi stiahnuť, ale presne - keby boli ceny adekvátne, nemám problém si film/hudbu kúpiť. Knihy si napr. kupujem, aj keď by som si iba nelegálne mohla sťahovať ebooky z netu - ako povedala Polly [27]:, vždy tu bude kopec skalných fanúšikov, ktorí budú podporovať obľúbených hercov, režisérov, hudobných interepretov - takže nezbankrotujú... A súhlasím i s tým, že teraz sa už od základu i tak všetko nezmení - presne ako povedala Polly [23]:, prostitúcia napr. nie je bohvieako že povolená, ale prosto sa... trpí.

Zaráža ma, že doteraz tie ujdené milióny roky nikomu až tak nechýbali, až teraz sa s tým ide niečo robiť, keď si ľudia zvykli, že to dáko funguje...

A ešte toto od slečny Luc [21]: - že mi fakt ukážte, kde si mám kúpiť tú mangu u nás na Slovensku! Kde si mám u nás na Slovensku kuknúť doramu? To človek prosto nezoženie! Jedine zo zahraničia. Môžem si mangu objednať cez net zo zahraničia, no i tak nie sú všetky preložené a vydané a japončine nerozumiem. I tak je poštové šibnute drahé. A doramu NEZOŽENIEŠ. Odkiaľ, kde? Odkiaľ inak ako nelegálne z internetu?

29 chlapec chlapec | 25. ledna 2012 v 22:55 | Reagovat

k Slecne MYZ: Ceny za dielo sa odvyjaju na zaklade masy teda nam -ludom. Ak by sa to mase zdalo ako premrstene, urcite by sa ozvali ;-) Umelci tie zisky nemaju urcite vdaka tebe, takze nemas pravo moralizovat.

Aya: zatah na megaupload sa pripravoval niekolko rokov, clovek nemusi byt pravnik, aby pochopil, ze pravne dokazovanie je trosku zlozitejsie, ako iba o tom, ze pridem a vsetkych zlych pozatvaram.

PS: Stahujete cez torrenty? stavate sa spolupachatelom. Ktovie kolki z vas (ja torrenty nepouzivam ;-) su na ciernej listine a ani o tom neveie :-P

30 Myzarey Myzarey | 25. ledna 2012 v 23:27 | Reagovat

Och, odkedy sú ľudia takí revoluční? Nikto sa neozve, každý čuší, aj keď sa mu niečo nepáči (Aj počas wiki blackoutu, oznámenie videlo mnoho ľudí, ale neveľké percento z toho dačo podniklo - nepamätám sa čo tam wikipedia písala ako akciu proti.). A ak vyjadrí svoj názor, tak na fórach a podobne, kde to nikto s nejakou mocou nečíta. A zmenilo by sa niečo? Vidieť tieto návrhy zákonov, nemyslím si. Keď zdraželi songy na iTunes, boli protesty, nič s tým nespravili. A umelci majú zisky -aj- od zákazníkov, ku čomu patrím aj ja. Prirodzene, že nemôžem za celé bohatstvo Billa Gatesa ja sama.

A na "čiernej listine", ak chceme byť spravodliví, má byť 99% užívateľov internetu.

31 Ayamee Ayamee | 26. ledna 2012 v 0:31 | Reagovat

[29]: Jasné, že sa pripravoval dlho a keby ho "nenakamuflovali" tak, aby bol právne kóšer, asi by neprebehol :D

32 chlapec chlapec | 26. ledna 2012 v 13:31 | Reagovat

dnes na stretnuti krajin EU v Japonskom Tokiu podpisalo cesko spolu s dalsimi 22 krajinami EU kontroverznu protipiratsku dohodu ACTA.
Chybali len podpisy Nemecka, Holandska , Cypru, Estonska a Slovenska.

33 chlapec chlapec | 26. ledna 2012 v 13:34 | Reagovat

Ayka, aka kamuflaz? ... Niekoho evidentne kaka, ze odstavili servre s pofidernym obsahom :-P

34 kirari kirari | 26. ledna 2012 v 20:05 | Reagovat

[33]: : Pofidérny obsah, blabla bla.
Keď nechcú autori čohokoľvek strácať na pirátskom rozširovaní, nech si svoje diela nechajú pre seba. Lebo pre koho vlastne tie diela vymýšľajú? Pre ostatných. Ak sa boja o to, či sa uživia alebo čo, nech si nájdu normálnu prácu ak nevedia akceptovať riziko povolania.

35 chlapec chlapec | 26. ledna 2012 v 21:29 | Reagovat

tiez by sa ti nepacilo, kebyze nieco, co ty vytvoris, predaval niekto iny, pod svojim menom. porozmyslaj o tom ;)

36 Ayamee Ayamee | 26. ledna 2012 v 21:50 | Reagovat

[32]: Ďakujeme za info, aj keď teda neznie moc pozitívne :D

[33]: Čo koho "kaká"? :D Ja som megaupload nepoužívala aktívne, ja som na čiernej listine, lebo ťahám torrenty. :-D

[35]: Ale tu nikto nevydáva cudzie diela za vlastné, každý vie, kto je autor tamtej pesničky a kto je autor onoho filmu... To, že si stiahnem pesničku ešte neznamená, že sa budem tváriť, že som ju naspievala. Budem ju len počúvať :D

37 Jomei Jomei | Web | 27. ledna 2012 v 7:22 | Reagovat

o.o Skvele si mi začala ráno! Som novo informovaná a.. plačem dan týmto systémom! Niektoré veci ma fakt zarazili. Blbá Sopa! :D

38 chlapec chlapec | 27. ledna 2012 v 12:09 | Reagovat

[36]: to sice budes, ale fakt, ze si ju ukradla, ta neospravedlnuje.

Zhoodneme sa na jednom - ze pri sucasnej situacii, nie ste ochotni platit za nieco,  co nie je zadarmo.
Zlahcujte si situaciu a obvinujete iba tych, ktori toto dielo umiestnili na web. V skutocnosti, pri kazdom stiahnuti (aj jednotliveho) suboru, sa zaznamenava log vasho pocitaca a detailna IP adresa, na zaklade, ktorej je uz velmi lahke vas vystopovat az ku koncovemu zariadeniu, u vas doma.
V pripade torrentov, pri stahovani suborov, sa vas pocitac automaticky stava torrentom, ktory automaticky rozosieva ten isty subor pod vasou IP adresov milionom dalsich. Takze "de fuckto" sami neopravnene umiestnujete subory podliehajuce autorskemu zakonu na web.

A vcul argumentujte tym, ze o nicom takom neviete. Obavam sa, ze s takouto vyhovorkou pred sudom neobstojite.
8-)

39 chlapec chlapec | 27. ledna 2012 v 12:51 | Reagovat

a pre tych, ktori sa chcu zapojit do STOP ACTA, skuste o tom viacej hovorit, ked ste so svojimi priatelmi, spoluziakmi, na linku dolu si mozte stiahnut/vytlacit letak, a pripnut ho na nastenku u vas v skole, na univerzite, v zamestnani. Share-ujte na socialnych sietach (Facebook, Twitter, Google+, atd.)
Alebo ak chcete pomoct s prekladom...
http://www.stopp-acta.info/english/get+involved/get+involved/get+involved.html

ak chcete podpisat peticiu, potom tu:

40 Myzarey Myzarey | 27. ledna 2012 v 14:17 | Reagovat

[38]: Ja viem ako to celé funguje, IP adresy (čo surfovanie cez proxy? ^^) a princíp torrentov ;) (to je prakticky motto torrentov, ak niečo stiahneš, bolo by pekné to isté aj odovzdať, na(ne)šťastie môj počítač odmieta vytvorenie statickej IP cez program a ručne sa do toho bojím pustiť lebo mi zálohovanie nefunguje správne, Windows má nenávidí, takže port forwarding je trošičku, v, eh, stave, tak uploadovanie u mňa priveľmi nefunguje :)

Poopravím: môžeme sa zhodnúť na tom, že pri súčasnej situácii nie sme ochotní platiť za pridrahé veci (a 50 eur za niečo čo sme nevideli). Ja nemám rada ak ľudia chcú všetko zadarmo a som presvedčená, že ani Aya a nikto iný v diskusii :) Ja si kupujem aj hudbu, aj filmy, aj hry ak to za to stojí (vlastne mám aj teraz naplánované vyhodiť 80 eur za štyri playstation hry a akonáhle mám konečne zriadenú kreditnú kartu, začnem využívať iTunes viac než doteraz).

Inak otázka: to si fakt NIKDY nestiahol ani jednu mp3, jediný torrent, nepozeral jediný streaming seriálu/filmu (/úryvok z filmu), nehral stiahnutú hru, a podobne? Ak to tak je, gratulujem, ak to tak nie je, prečo si to urobil?

41 kirari kirari | 27. ledna 2012 v 17:00 | Reagovat

[39]: Môj zlatý, teraz sa sám robíš to , čo kritizuješ, vieš o tom? Rozširovanie diela iných po webe. A ak mi budeš chcieť oponovať, že tam nie je bohvieaký obsah...PREKUTRAL SI CELÚ STRÁNKU? Vieš mi za to dať ruku do ohňa?

42 kirari kirari | 27. ledna 2012 v 17:05 | Reagovat

A to s tým kradnutím preháňaš. Pokiaľ viem, tak slovo krádež a jej následky sa vzťahujú na kvázi materiálne statky.
Nerozprávaj mi, že môžeš ukradnúť z ducha človeka. Lebo to je to jediné, čo  človek naozaj vlastní bez podmienok a nik iný na to dosah nemá.A mať nebude.

43 chlapec chlapec | 27. ledna 2012 v 17:46 | Reagovat

[41]:: neviem na co narazas, ale uverenenie linku sa nepovazuje za rozsirovanie diela, navyse precitaj si v pate danej stranky, miesto hladania, tu mas link
http://creativecommons.org/licenses/by/2.5/ch/deed.cs

tak neviem o co ti ide, ale asi som ti musel stupit paradne silno na nohu, ze tak po mne hafkas :)

Myzarey: cela moja diskusia vznikla pretoze ste sa branili, citujem "je ich vina, že tie stránky existujú, prečo by som mala byť spoluvinník?" atd atd.

kazdy ma pravo vyjadrit svoj nazor.
A to co je dobre a co scestne, by mal kazdy vediet rozlisit, alebo vediet najst spolocnu zhodu.

No tento diskusny kruzok nemoze urobit asi nic, len mozeme dokola obmielat, nase postoje, aj tak s tym my nic neurobime.

Preto ak sa chcete vyjadrit, sledujte socialne siete a ked bude protest v uliciach, nevalajte si doma pri pocitaci sunky, pretoze moze nastat chvila, kedy otvorit usta, alebo napisat clanok na svoj blog, bude zakazane.

odporucam dalsi clanok http://peterblascak.blog.sme.sk/c/287456/Sloboda-na-odstrel.html

44 chlapec chlapec | 27. ledna 2012 v 17:48 | Reagovat

kirari: kradnut mozes aj dusevne vlastnictvo a pod tymto pojmom sa napriklad mysli literarne dielo, nahravka, ktorej prava prisluchaju tvorcovi, resp. spolocnosti, ktora ho zastupuje.

45 chlapec chlapec | 27. ledna 2012 v 17:48 | Reagovat

kirari: kradnut mozes aj dusevne vlastnictvo a pod tymto pojmom sa napriklad mysli literarne dielo, nahravka, ktorej prava prisluchaju tvorcovi, resp. spolocnosti, ktora ho zastupuje.

46 Luc Luc | 27. ledna 2012 v 18:33 | Reagovat

[43]: "je ich vina, že tie stránky existujú, prečo by som mala byť spoluvinník?" - áno, ale za tým som dodala, že by nerobilo problém danú napr. doramu si kúpiť na DVD.
Nezdá sa mi, že by doteraz bolo trestné stiahnuť si film a iba si ho pozrieť (tj, nerozširovať ho ďalej ani nič podobné). - to teraz rozoberám svoje "spoluvinníctvo".

Cez torrenty nesťahujem, je to dosť svinstvo ako fungujú.

Ja chápem tomu, že tie stránky zatvorili (stále ma udivuje, že to trvalo tak dlho) a že sa teraz snažia zabrániť vzniku podobným stránkam.
Mňa len štve fakt, že neexistuje stránka podobná iTunes, kde by sa dali stiahnuť filmy a seriály legálne za dobrú cenu (predsalen, človek by si film stiahol, v cene by teda nemuselo byť zahrnutých dosť vecí: samotné dvd, obal, náklady na výrobu..).
Veď napr. tie filmy čo predávajú v trafikách nie sú drahé a často sa tam dajú kúpiť novinky (napr. teraz Súmrak 3, aj keď ten práve nemusím) za 2-3 eurá.

Avšak či sa takej stránky dočkám.. Dopadne to tak ako s e-bookmi - všetci hovorili, že ohrozia knihy, lebo budú lacné, keďže netreba platiť za papier atď a oni nakoniec stoja o 2 eurá menej ako klasická kniha..

47 chlapec chlapec | 27. ledna 2012 v 19:49 | Reagovat
48 chlapec chlapec | 28. ledna 2012 v 0:54 | Reagovat

formuje sa hnutie, v nasledujucich dnoch ocakavajte vysledky. Kto sa k nam prida?

ak mate napady a chut, tweetujte so znackou na twitteri: #zastavmeACTA

https://twitter.com/#!/search?q=%23zastavmeACTA

49 Kirari Kirari | 28. ledna 2012 v 11:32 | Reagovat

[46]: Asi tak...

50 Ayamee Ayamee | 28. ledna 2012 v 15:00 | Reagovat

Chlapec, chlapec, ale na to, či si ty sám nikdy v živote, NIKDY, NIKDY, NIKDY nič nelegálne nestiahol, na to si slečne Myzarey neodpovedal :-D

51 Crazy Crazy | 28. ledna 2012 v 15:02 | Reagovat

[22]: Za ten zákon môžu spoločnosti, ktoré vydávajú trebárs tie DVD a takto strácajú milióny, lebo kto by si šiel kúpiť to DVD, keď si môže film pozrieť/stiahnuť z netu?

Lenže je to skutočne krádež? Ak by tie DVD nestáli majland, ľudia by si ich aj boli ochotní kúpiť. Stále však na tom zarábajú miliardy, no im to nestačí - je to čistá nenažranosť a jediný, kto tu kradne, sú práve tieto spoločnosti.

A dávať tresty ako 50 rokov odňatia slobody, ktoré hrozia zakladateľovi megauploadu, keď nejaký vrah dostane oproti tomu len 20 rokov?

[25]: Prečo by Zuckerberg spoplatňoval Facebook? Išiel by tým len sám proti sebe. Určite by stratil veľký počet užívateľov. Okrem toho nepotrebuje, aby bol spoplatnený - zarába miliardy na reklamách, na tých hlúpych aplikáciách, ktorými ľudia zverejňujú svoje osobné údaje a to len preto, aby sa dozvedeli "ako dopadnú na Silvestra" alebo podobnú hovadinu. Preňho je výhodnejšie, ak sa za facebook neplatí, lebo to znamená aj viac užívateľov.

52 Ayamee Ayamee | 28. ledna 2012 v 16:07 | Reagovat

[51]: Myslím, že Myzarey nechcela naznačiť, že by mal byť fejs spoplatnený, chcela skôr povedať, že zarába aj bez toho, aby bol spoplatnený - a zarába presne na tom, čo si naznačila - reklamy a aplikácie. Myz-chan len deklarovala, že takí zuckerbergovia môžu zarábať i bez toho, aby za svoje internetové služby nútili užívateľov platiť. :-)

53 Myzarey Myzarey | 28. ledna 2012 v 16:35 | Reagovat

[51]: Ayamee to vystihla, to bola pointa. On by ale pokojne mohol spoplatniť nejaké extra funkcie (teda by sme využívali FB ako využívame doteraz, ALE ak by si chcela niečo viac - neviem čo, našlo by sa niečo, je to hypoteticky - platila by si, ako za FB kredity), lenže to skrátka (zatiaľ *klop klop klop*) nerobí.

[48]: Ten twitter budem sledovať :)

54 Dinky Dinky | E-mail | Web | 28. ledna 2012 v 16:58 | Reagovat

Ty človeku vždy hovoríš z dúše. Som tvojím skvelým článkom nadšená! :-) :-D

55 Ayamee Ayamee | 28. ledna 2012 v 23:14 | Reagovat

[54]: Ďakujem :-)

56 chlapec chlapec | 29. ledna 2012 v 12:37 | Reagovat

Ayamee: na to sa verejne vyjadrim az potom, co bude odmietnuta ACTA. Moju odpoved asi tusis :-)

este davam do pozornosti jeden kratky clanocek s velmi zaujimavymi videami. Oplati sa pozriet: http://jarabek.blog.sme.sk/c/287354/Stop-the-Kraken-ACTA.html

57 Ayamee Ayamee | 29. ledna 2012 v 14:55 | Reagovat

[56]: Aj ja dúfam, že bude odmietnutá :-D Takže na tvoju odpoveď nadšene čakám (je jedno, že ju už vopred poznám :D)

58 chlapec chlapec | 29. ledna 2012 v 19:03 | Reagovat

[57]: :-P  :-D

59 Kira Kira | 26. srpna 2012 v 20:11 | Reagovat

Fandím ti :) autorské práva sú občas trošku prehnané :D

60 Kira Kira | 26. srpna 2012 v 20:12 | Reagovat

Ináč :D krásny blog :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama