FILM | Avatar

30. prosince 2009 v 2:37 | Ayamee nadšene kričí: "Snežííííííííí!" |  Audio, video - uchom a okom
B
ájny Avatar mal na Slovensku premiéru vo štvrtok 17. decembra 2009. Náhodou sme dobrí, v USA to bolo až v piatok 18. decembra ^___^! A slečna Ayamee nacupkala do kina až dnes napoludnie. A po 163 minútach 3D zážitku z tej tmavej miestnosti vychádzala doslovne v extáze!

Najskôr si však pripomeňme tie šokujúce čísla, ktoré do tohto kúsku vrazil jeho tvorca, režisér James Cameron. Pomôžem vám trošku - tento chlapík je známy trhákmi ako Terminátor, Votrelci či Titanic. Áno, TEN Titanic, ktorý bol dlho najdrahším, trikovo najpokročilejším a najzárobkovejším (celosvetovo v kinách zarobil okolo 1,8 miliardy dolárov) filmom, až sa Cameron pri preberaní Oscara zaň nechal počuť, že je "kráľom sveta". A podľa istého vplyvného periodika (The Hollywood Reporter) to svoje kraľovanie nad svetom filmom Avatar jednoznačne dokázal! Do svojej kvetnatej vízie tohto jedinečného sci-fi filmu vložil desať rokov práce (niektoré zdroje uvádzajú číslo dvanásť, pretože prvá verzia scenára bola napísaná už v roku 1994) a nemalý rozpočet 237 miliónov dolárov, čo z neho najpravdepodobnejšie robí najdrahší film všetkých čias. A to niektorí dokonca špekulujú, že mohlo ísť aj o 300 miliónov dolárov... A ďalších 150 miliónov treba pripočítať za reklamu... Áno, celé to stálo slušnú kvôpku peňazí, oplatilo sa to vôbec? Čo sa návratnosti investícii týka, tradičné polnočné premietanie netrhlo žiadne rekordy. V USA a Kanade film počas neho zarobil 3,5 milióna amerických dolárov, pričom iný blockbuster roka, veľmi dobre známy New moon na tom svojom zarobil 26,3 milióna dolárov, čo je takmer osemkrát viac. Ale úspech druhému pokračovaniu Twilight ságy pravdepodobne zabezpečila široká základňa už existujúcich fanúšikov - ide predsa o sfilmovanú knihu a pokračovanie série. Druhým negatívom by vraj mohol byť limitovaný počet 3D kín. Na Slovensku si však môžete pozrieť tak 3D verziu, ako aj tú klasickú 2D. Presne, presne, pristavme sa i pri čísle 3 - pri príležitosti vzniku tohto filmu si Cameron nechal patentovať tzv. Fusion 3-D System, ktorý umožňuje použitím dvoch digitálnych kamier s vysokým rozlíšením spojených do jednej filmovať trojrozmerne, čo divákovi vraj zabezpečí nadmieru realistický efekt. Druhou technologickou novinkou je tzv. The Volume, prístroj, ktorý dokáže preniesť až 95% výrazu hercov na počítačom vytvorené postavy. Herečka Sigourney Weaverová, ktorá v Avatarovi stvárnila vedkyňu Dr. Grace Augustine (len tak, báj d vej, táto teta pred viac ako dvadsiatimi rokmi s rovnakým režisérom spolupracovala na Votrelcoch) sa hádam aj oprávnene vyjadrila, že "science fiction používanej technológie (pri nakrúcaní filmu) bola väčšia ako science fiction príbehu".


A o čom táto šialenými čísielkami ovenčená vecička vlastne pojednáva? POCAHONTAS! Fakt, nerobím si srandu, Avatar je v podstate až nehorázne pokrokovejšou verziu Disneyho Pocahontas. Niekde som dokonca čítala, že tento príbeh bol režisérovi pomedzi "každou jednou sci-fi knihou, ktorú v detstve čítal" ďalším inšpiratívnym zdrojom. Základnou témou je totiž vytláčanie pôvodného obyvateľstva "vyspelejšou" civilizáciou. To adjektívum odvodené od slova "vyspelosť" v predošlej vete uvádzam v úvodzovkách preto, lebo sa zasa ukázalo, aké sme my ľudia svine. V nehanebnej túžbe po vlastnom blahu - pretože my sme vždy tí naj naj naj, ktorí si tým pádom môžu dopriať a dovoliť všetko - neváhame ísť cez mrtvoly. Najprv sa zbavíme "menejcenných" foriem života a potom sa pozabíjame navzájom...

Pandora je čarokrásna planéta s bujnou vegetáciou hýriacou všetkými farbami, pomedzi ktorú sa premávajú kadejaké bizarné a častokrát i veľmi nebezpečné tvory. Zobrazovaným prostredím táto sci-fi snímka zachádza až k fantasy žánru - také čarokrásne prostredie som skutočne nevidela ešte v žiadnom fantazijnom filme! Obyvateľmi tohto malého raja uprostred vesmíru sú modrí domorodci s dlhými chvostami a ešte dlhšími vrkočmi (a tie vrkoče sú podstatnejšie, ako sa na prvý pohľad zdá) Na'Vi-ovia (americký lingvista Paul Frommer vymyslel ich mimozemský jazyk, má cca 1000 slov), ktorí si tam spokojne a šťastne žijú v dokonalej harmónii s prírodou, až kým sa na scéne neobjaví človek bažiaci po nerastnom bohatstve ich planéty...

V snahe o riešenie vzniknutého konfliktu diplomatickým spôsobom skupina vedcov prichádza s Avatarmi. Pojem "avatar" sa bežne definuje ako obrázok slúžiaci na reprezentáciu užívateľa vo svete internetu. Vezmime si napríklad fóra, kde si nahráte avatar (prípadne vyberiete z už nahratých), ktorý sa potom zobrazuje pri každom vašom príspevku. Tento internetový termín môže no nemusí byť odvodený od hinduistického "avatára", čo označuje "inkarnáciu vyššej alebo najvyššej bytosti". Doslovne to znamená "zostúpenie", čiže zostup do nižších sfér existencie, používa sa najmä v súvislostí s pozemskou inkarnáciou božstiev (a nepoužíva sa len v hinduizme, ale aj v iných náboženstvách). V tomto filme sa pod pojmom "avatar" myslí geneticky vypestovaný hybrid človeka a Pandorčana. Avatar má modro mimozemské telo - Na'Vi-ovia sú ochotnejší spolupracovať s niekým, kto je ako oni -, no myseľ človeka. Je to prosto akoby telo, na ktoré sa prostredníctvom špeciálnej techniky svojou mysľou napojí človek. A tak medzi nováčikmi, ktorí jedného krásneho dňa prichádzajú na základňu, spoznávame hlavného hrdinu filmu - ochrnutého bývalého vojaka Jake-a Sully-ho (herec Sam Worthington; hral napr. v Terminator Salvation).

Jake Sully sa do tejto vedeckej misie dostal náhodou - to jeho brat-dvojča bol vedec a tri roky sa na ňu pripravoval, no, bohužiaľ, zomrel. Jake je spočiatku iba nedôveryhodným náhradníkom, ktorému ide najmä o vlastné dobro - chce si dokázať, že i ako človek odsúdený na vozík je ešte na niečo dobrý a o chvíľu mu kápne i možnosť vozík navždy reálne odložiť, keďže mu veliteľ Miles Quaritch (Stephen Lang) za donášanie sľúbi financovanie operácie, ktorá by mu umožnila opäť chodiť.


Jake-ovi sa však stane niečo veľmi "neočakávané". Pri jednom z výletov do džungle ho totižto napadne milá malá čierna obludka a pri pokuse o útek pred ňou sa stratí v nebezpečnej spleti vegetácie. Prežije sám noc v divočine? Prežije! A dokonca sa mu podarí infiltrovať sa do kmeňa Na'Vi-ov, keď ho pred svorkou iných čiernych obludiek zachráni princezná Neytiri. Jake spočiatku len donáša podstatné informácie veliteľovi Quaritchovi, ktorý by bol radšej, keby sa s domorodcami bojovalo než rokovalo, veď je to správny vojak. Ako to však už v týchto filmoch býva, Jake sa nakoniec svojej role člena kmeňa zhostí až tak veľmi, že sa mu skutočne zapáči, na obzore sa črtá i láska a... Keď k boju svine... teda ľudia VS domorodci napokon príde - pretože každý hádam už od začiatku vie, že k nemu prísť musí -, Jake tak stojí pred rozhodnutím, na ktorú stranu sa pridať...


Na jednej strane čítam o tomto filme samé chvály, na druhej vety typu: klišé, v polovici filmu som zaspal, Pocahontas (vlastne sa mi zdá, že zahraničné recenzie sú pozitívnejšie ako tie slovenské)... Ono však nezáleží ani tak na tom, ako sa film páči väčšine, ide skôr o to, ako sa páči jednotlivcovi - vždy sa nájde niekto, pre koho sa stane number one; vždy sa nájde niekto, kto ho znesie pod čiernu zem; vždy sa nájde niekto, kto ho zhodnotí jednoduchým "fajn" - existuje nekonečná škála názorov... Nikomu nemožno brať ten jeho, koľko ľudí, toľko chutí! Tak čujte môj skromný názor, ak vás vôbec zaujíma:

F E N O M E N Á L N E !

Áno, presno to slovo v krátkosti, veľmi výstižne a nanajvyš pravdivo a úprimne vystihuje všetky moje pocity z toho filmu! Keď nad tým tak lepšie dumám, najväčším plus je asi množstvo rovín, ktoré zachytáva, z ktorých sa naň môžete dívať. Každý si tak nájde tú svoju.

Na jednej strane je tu akoby kontrast medzi snom a realitou - keď sa Jake napojí na svojho Avatara a ocitne sa v čarokrásnom pestrofarebnom svete Na'Vi-ov, divák má pocit, akoby začal snívať. A keď sa Jake naopak preberie do nudne šedej reality vedeckého laboratória, divák akoby tiež razom precitol do krutej reality. Časom sa však reálny a snový svet akoby vymenili a ten sen sa stáva niečim, čo i Jake-ovi pripadá reálnejšie a zmysluplnejšie ako skutočnosť... Viazne to najmä v tom, že nielen Jake, ale aj divák samotný si k tej fantazijnej krajine vytvorí istý vzťah. Pretože vďaka nanajvýš realistickému spracovaniu máte razom pocit, že ten raj spoznávate zároveň s hlavným hrdinom.

Druhá stránka filmu má byť ekologická - Na'Vi-ovia, ktorí žijú v harmónii s prírodou a ľudia, ktorí na takú symbiózu už zabudli. Na'Vi-ovia považujú prírodu za čosi živé a mocné, čosi, čo si zaslúži úctu. Pre ľudí je to len pár stromov, ktoré im bránia k prístupu k drahému nerastnému bohatstvu, ktoré treba vyťažiť a speňažiť...

A posledná stránka, ktorú spomína snáď najviac ľudí, no ja osobne som ju pociťovala akosi najmenej zo všetkých možných uhlov pohľadu na tento film, je rasová resp. etnická otázka. Jake totiž v závere stojí pred dilemou, či zradiť svoju ľudskú rasu, ktorá sa rozhodne páchať zverstvá na nevinných domorodcoch, ktorých životné princípy sú číre ako to najčírejšie sklo, len kvôli kvôpke šutrov. Môžete sa príslušníkom istej skupiny stať tým, že prijmete jej spôsob života, že prijmete jej zásady? Skutočne nemôžem ovplyvniť fakt, že som sa narodil tým, kým som a nikdy nebudem iným?

Vlastne to ani zďaleka nebola posledná stránka, z ktorej sa na pointu príbehu môžete pozerať! Čo napríklad túžba po "úplnom živote"? Hlavný hrdina je ochrnutý, nemôže chodiť. Preto, keď sa prvýkrát prebudí v tele Avatara, je z faktu, že môže opäť používať nohy v doslovnej extáze. Je to iba krátka scéna, ale mne prišla veľmi výrazná... Jake sa prosto časom začal cítiť väčšmi človekom v tele mimozemšťana - Avatara. Lebo tak mohol žiť naplno, chodiť... Spočiatku mu stačilo donášať, pretože mu za to sľúbili operáciu nôh, ale potom si uvedomil, že ľudia v zhone po vlastnom blahu nežijú taký úplný život ako Na'Vi-ovia.


O tomto filme by sa toho dalo ešte toľko povedať! Mohla by som pochváliť herecké výkony tej hŕstky hercov, ktorá vo filme hrala (pomer živo natočenej akcie a počítačovej grafiky je 40 ku 60), vysloviť tichý súhlas nad prirovnávaním tohto filmu k dielam japonského animátora Hayao Miyazakiho ("ktorého filmy dokážu divákov preniesť do nového sveta, úplne ho pohltiť, dojať a presvedčiť o svojej reálnosti, aj keď ide "len" o animáciu."), spomenúť tvorcu hudby Jamesa Hornera, vďaka ktorému bola finálna pesnička podfarbujúca titulky čistý Titanic...

Ešte stále som očarená...!


zdroje informácii: návšteva kina | kinema.sk | pravda.sk | aktualne.sk | webnoviny.sk | IMDb


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Baci Baci | Web | 30. prosince 2009 v 2:41 | Reagovat

je to úžasnej film . . .:-*

2 xTyNuShKax xTyNuShKax | Web | 30. prosince 2009 v 2:44 | Reagovat

tED SE O TOM dost mluví..
Snadto taky vidím

3 xTyNuShKax xTyNuShKax | Web | 30. prosince 2009 v 2:44 | Reagovat

uvidím :-)

4 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 2:44 | Reagovat

[1]: Lol, díky, že si ten článok aj čítala, trvalo mi to napísať tri hodiny a ty to prečítaš celé siahodlhé za dve minúty od zverejnenia :D? Superžena! :-D

5 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 2:45 | Reagovat

[2]: Aj tebe ďakujem za prečítanie :-D. A áno, taký dobrý článok v dákom bulváre nedávno bol, všetky tie rekordné čísla tam boli vypísané, ale tie noviny už asi pošli do zberu, čiže som mohla len gúgliť :-(

6 tina-chan tina-chan | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 8:57 | Reagovat

LOL, AYA-chan to čo, že preložiť blog do Pika-Pika? jaké zlaté,..
no, k článočku,... wow, mrte napísané, i keď som film videla a nepáčil sa mi až tak (vážne, už asi po prvej polhodine sa dalo dokonale uhadnut kto umrie, prezije a ako to cele dopadne a to im este davam bonusovy cas za specialne efekty)
ale! kebyze ho este nemam zhliadnuty tak po tejto recenzii nan letim XD myslim, ze by som si ho stihla pozriet a rodicia by este stale spali, ale to odbieham :D
LOL ayusik, ja mam pocit, ze si tam videla viac nez ty tvorcovia mysleli :) enticka otazka (btw, znie to mrte odporne, takto pekne napisane, LOL), ekologicka otazka,... ale dost dlhych slovicok
najlepsi tam bol ten strom, Ewba?, a ako sa nan pripajali,... sa mi asi najviac pacilo, teda samotna pandora bola nadherna ale proste ten napad, ze sa vsetci mozu tak "pripojit"... wow
a zase na druhu stranu to bolo dost vykradanie inych filmov, ked sa nad tym tak zamyslis, tak to bola hyper-super-moderna pokahontas, trocha matrixu a polievkova lyzica roznych inych sci-fi XD
... no a pretoto nevstavam skor ako o dvanastej, som hyperaktivna  :-D  :-P  :D

7 pikapi pikapi | Web | 30. prosince 2009 v 10:34 | Reagovat

piikaa piii, Pipi pi-i chu chuuu. chu pikapi Chu pika-pi Pi-pi-piikachu, chu Chu Pika-pika, pi Pii Chuuu piikaa Pikachu? :-)

8 pikapi pikapi | Web | 30. prosince 2009 v 10:36 | Reagovat

a teraz to skus rozlustit  :-)

9 StandyB StandyB | Web | 30. prosince 2009 v 10:42 | Reagovat

mna porazi taky dlhy koment som pisala a on sa vymazal hergot :(

10 yana yana | Web | 30. prosince 2009 v 13:26 | Reagovat

[9]: :(((( myslim, ze to tu vsetci pozname - sucitim s tebou :(((

a k clanku - uzasne napisany!! a ja som na Avatar strasne chcela ist do kina (btw, bola si na tej 3D verzii abo po anglicky 2D?), ale akosi som si povedala, ze az po skuskovom si doprajem xD
a do kelu!! ty si to tu teraz vychvalila, a ja od toho budem cakat vela a budem sklamana uz to vidim!! do keluuuuuuu :((( ale aj tak sa na to tesim xDD

11 Shiro Raien Shiro Raien | Web | 30. prosince 2009 v 14:35 | Reagovat

Ahoj Ayamee. Konečně jsem se sem dostala a on tady na mne hledí tak dlouhý článek či recenze ?! Musím říci, že co se filmu Avatar týče, nejsem ním nijak nadšená, ale to neznamená, že se to nemůže změnit. Po takových poklonách, které si tomuto filmu vysekla se na něj musím podívat, ale abych pravdu řekla, na tomto filmu mou osobu odrazují ty podivná stvoření, které jak jsem se z tvého článku dozvěděla, jmenují  Na'Vi-ovia. Jsou až moc, inu, jak to správně specifikovat, modří ?!

12 Mai Raion Tfoje LÓóÓófujÚce SB Mai Raion Tfoje LÓóÓófujÚce SB | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 15:34 | Reagovat

jee díky =)

13 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 17:36 | Reagovat

[7]: [8]: Náhodou, pika pika je krásny jazyk, len nie až tak krásne rozlúštiteľný :-D!

[12]: Niet zač :D

[11]: TOTO je typická dĺžka mojich článkov :D! Ja osobne toho totiž viac napíšem ako nahovorím :D

A aj ja som si myslela, že sú moc modrí, ale ku podivu mi to časom aboslútne prestalo... vadiť... Teda, niežeby mi tá ich modrosť vadila alebo čo, ale chápeš, no nie :D? Modrá je dobrá, ale prerastení modrí ľudkovia? Pretože vlastne vyzerali dosť ľudsky, aj keď to boli Mimozemšťania :D. Ale keď sme pri ich farbách, mne skôr "vadilo" to, že boli modrí a mali také... žlté oči :D.

[9]: Aj ja súcitím, všetci to poznáme, ako yana povedala :-(

[10]: Ja som bola na 3D a lístky boli už len do 2. radu odspodu :-? a to sme prišli takmer o hodinu skôr :D. Niekde som čítala, že ten dabing slovenský bol dosť zlý, hlavne pri tom vojenskom žargóne, ale keďže nie som vojak, mne prišiel veeeľmi fajn :D

A sorry, sorry, že som to až tak vychválila a spravila ti tak privysoké očakávania, fakt ma to mrzí :-)! Tak snáď sa ti to bude páčiť aspoň trochu, nech ťa to nesklame až tak veľmi...

[6]: Prosím ťa, všetci majú na blogoch: preložiť do angličtiny, preložiť do nemčiny, preložiť do japončiny, akoby na ich blog niekedy prišiel Japonec reálne sa zaujímajúci o obsah blogu a na základe prekladu GÚGL prekladača, GÚGL prekladača opakujem, by ten obsah aj pochopil :D. Na druhej strane, to, že sem príde pikachu a bude sa tu o to zaujímať je oveľa pravdepodobnejšie :-D!

A mne sa ten ich vrkoč páčil všeobecne, oni sa ku všetkému pripájali, nielen k tomu stromu (nebolo to Eywa alebo tak?), ale aj k tým akože "koňom" a akože "pterodactylom" :D.

A nie, nevidela som tam toho zasa až tak veľa navyše, ja som čítala dosť recenzii a niektoré myšlienky prezentované v tejto recenzii mi dopli až po tom, čo som si ich prečítala u iných. Tú etnickú otázku som ja osobne napr. totálne prehliadla sprva, ale každý ju prosto vynášal do nebies ako takmer hlavnú pointu toho celého... Ale oukej, priznávam, že mám trošku bujnú fantáziu ;-)

Hahaha, ľudia, inak dík za pochvalu recenzie, dala som si na nej záležať, pretože ten film sa mi hrozne páčil. Síce ako vidím, zatiaľ sa tu nik nevyjadril až tak pozitívne, ako som filmom unesená ja... Ja mám divný vkus, ľudia, to neviete? Teraz budete kvôli môjmu prikvetnatému názoru po odchode z kina sklamaní! Ale mne sa faaaaaaakt páčil viac ako dosť! No treba pamätať na staré známe: koľko ľudí, toľko chutí!

14 Natalica Natalica | 30. prosince 2009 v 19:20 | Reagovat

Nie, nie NIEEEEE!!! len mi prosím ťa nehovor že Avatar je už v kinách!!! NIEEEE!!! ako som tak pozerala, u nás príde do kina až najskôr vo februári!!! Ani článok som si neprečítala, lebo sa bojím, že v ňom budú spoilery!!! Teda s tými výkričníkmi by som sa aj mohla krotiť.

15 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 19:30 | Reagovat

[14]: Nie sú tam spoilery, aspoň myslím :D. Okrem toho ako tina-chan v komentároch povedala, ten film je mierne klišoidný, čiže asi tak po prvých pätnástich minútach presne vieš, ako to skončí :-D. Ale aj tak je super, čiže príjemné čakanie naň prajem :-D. Tá posledná veta nemala byť výsmešná, ale ako tak na to kukám, dosť tak vyznieva >.>

16 pikapi pikapi | Web | 30. prosince 2009 v 19:43 | Reagovat

skvely film, tiez som ho videl. len zaver som trosku nepochopil, kto mi vysvetli, co tym chcel Cameron povedat?

17 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 30. prosince 2009 v 21:02 | Reagovat

[16]:: To máš nový nickname nastálo, pikapi :D?

Čo sa ti na závere nepáčilo resp. zdalo nejasné? Modrí vyhnali, vykopli ľudí, Jake sa stal navždy Modrým, amen :D.

Ja som jedine nechápala tomu, čo na Pandore budú robiť "ľudia, ktorí tam smeli zostať" - tí vedci a tak, prosto tie kladné postavičky, čo Modrých stále obhajovali... pokračovať vo výskume fauny :-D?

18 -evka- -evka- | 30. prosince 2009 v 23:30 | Reagovat

Videla som už na tento film reklamu,ale priznám sa, že ma nejako neočarila. Neviem, možno je to tým, že nemám príliš fantazijne vyzerajúce filmy moc rada:D. No podľa tvojej recenzie to vyzerá celkom zaujímavo, možno si o ňom ešte niečo vygúglujem:)(naozaj si to písala 3 hodiny?? tak potom klobúk dolu:))

19 Suši Suši | 30. prosince 2009 v 23:34 | Reagovat

Sakra, vbehla som sem keď meníš design ^^;

20 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 31. prosince 2009 v 2:43 | Reagovat

[19]: Hrozné s tebou :-D

[18]: Ja mám fantasy zasa až moc rada, no ^///^. A áno, ja každý článok píšem nehorázne dlho, lebo si ho musím minimálne dvakrát potom prečítať, aby som opravila preklepy a chyby z nepozornosti, povkladať obrázky, ktoré ešte orezávam alebo oramovávam... A rátam do toho i zháňanie infošiek o veci, o ktorej píšem, nooo :D

21 Loooki Loooki | Web | 31. prosince 2009 v 3:17 | Reagovat

Aj ja by som už rád šiel na Avatara, ale na neho sa dostanem až niekedy v novom roku, lebo teraz radšej 163 minút + cesta do kina a späť plne dávam do seriálov, ktoré sťahujem priebežne počas roka a teraz počas dní voľna ich sleduvávam.
Ale opísala si to veľmi pekne.

22 Ayamee/Tilia Ayamee/Tilia | E-mail | Web | 31. prosince 2009 v 3:41 | Reagovat

[21]: Dík za pochvalu a áno, čítala som na tvojom blogu v článku o .ianociach, že teraz fičíte na seriáloch :-D

23 StandyB StandyB | Web | 31. prosince 2009 v 12:59 | Reagovat

mno a vratim sa k svojmu dlhemu komentaru...ktory aj tak pre istotu skratim xD
mna uputal trailer ked sme boli s kamoskami na film new moon vtedy to dali....a hovorim si ze to vyzera byt zaujimave ze na to by som rada sla a na to hned isiel Scherlok Holmes ci ako sa to pise a presedlala som na to ze skor asi by som na neho sla xD a ked som to povedala Dudrosovi(priatel) tak len zadudral ze radsej na Holmes....a poto ked videl aj on trailer na avatar a ze ma dobre recenzie zmenil hned nazor...co tak zrazu ze?? :D ale davaju to u nas len v 3D a to je 7 eur a ja som chudobny student tak si to este rozmyslim.....radsej by som aj tak sla na Holmesa xDDD ten stoji menej xD

a zase je tu nieco na styl pokahontas??? naposledy som videla film Novy svet kde to bolo na styl Pokahontas a velmi sa lubil ten film :)

recenzia je fakt dobra Ayusa :) takze uz som aj naklonena k tomu dat tych 7 eur xDDD

24 StandyB StandyB | Web | 31. prosince 2009 v 13:05 | Reagovat

:))) inak velmi krasny desing xD fakticky uz sa zacinas podobat na K xD ako to robis?? :D

25 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 1. ledna 2010 v 19:22 | Reagovat

[23]: Čože, u nás to 3D stojí AŽ 8 eur! Ts :-D! Ale aj ja som videla Holmesa plagáty a celkom sa mi pozdáva :-D

[24]: Dík, dík :D. A zasa začínajúcou podobou na K by som to až nenazvala, tak ďaleko nie som :D. Je to moc... jednofarebné, ale páči sa mi ten štýl menu s takými chlievikmi :D. Čo mám inak od K a tiet z layforu, páči sa mi to, tak som sa inšpirovala :D.

26 psychic-deviation.blog.cz psychic-deviation.blog.cz | Web | 3. ledna 2010 v 16:51 | Reagovat

skoda ze forma lehce prebila obsah ale nepovazuju to za minus spis bych rekla ze nejaka vyrazna filozoficka otazka by narusila to nadherne ciste jednoduche vyzneni...vlastne jsem na to koukala jen kvuli michelle rodriguez ale byla jsem mile prekvapena :-)

27 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 3. ledna 2010 v 19:27 | Reagovat

[26]: Aj mne to prišlo všetko tak akurát. Hoci pravda, pravda, obsah bol ľahko prebitý formou, ale len tak akurát :D

Ehm, ehm a Michelle Rodriguez je ktorá? Tá pilotka :D?

28 psychic-deviation psychic-deviation | Web | 3. ledna 2010 v 20:53 | Reagovat

áno  :-D

29 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 3. ledna 2010 v 22:49 | Reagovat

[28]: Tá teta mi prišla taká... exotická :D. Prosto priezvisko Rodriguez mi k nej sadlo :-D

30 -evka- -evka- | Web | 4. ledna 2010 v 0:24 | Reagovat

[20]: Aj ja mám rada fantasy, ale nie moc fantastické:D

Inak môžem sa ťa niečo spýtať? Nechcela by si byť v autorskom klube? Hľadala som sa ťa tam v zozname členov a ty nikde:D(aspoň ja som ťa nenašla, tak mi daj vedieť, ak tam náhodou si:)).

31 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 4. ledna 2010 v 0:37 | Reagovat

[30]: Ja mám rada práveže najfantastickejšie fantasy aké len môže byť :D

A nie, nie som v autorskom klube, lol :D. Ty si ma tam hľadala? Lol :D. Teda, sry za to "lolovanie", keďže je to skôr poklona, že si si myslela, že by som mala patriť k tej elite... Ale ja neviem... Čo je na tom autorskom klube až také super? Ja som radšej taká nenápadná, nepotrebujem sa pretŕčať i v autorskom klube :D

32 Tina Tina | E-mail | Web | 4. ledna 2010 v 23:44 | Reagovat

Avatar je úžasný film s excelentnou animáciou! Len ma ide poraziť z toho, že som ho nevidela v 3D verzii. Mohla som si počkať, kým sa vrátim, ale nie, ja som sa tam musela trepať v tom shitnom Poprade! (nič proti Popradu) To mohlo byť už aké perfektné?! Ách, závidím...

Pika piiika :D

33 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 5. ledna 2010 v 13:05 | Reagovat

[32]: Ja som videla pred New moonom ukážku k Avataru ne-3D a bola som dosť sklamaná. Pretože 3D to bolo prosto také... živšie. Tie farby, všetko...

Ale keď ako som bola v tom kine na Avatare, tam mi to prišlo také, že medzi 3D a 2D Avatarom by asi bol sotva veľký rozdiel...

Lebo ja som na 3D bola iba na jednom filme predtým, ale to bol Nezvratný osud 4 a to bolo v 3D inak efektné :-D! Všetko tam okolo teba lietalo, prosto to bolo také... efektné :D!

Ale Avatar 3D? Priamo v kine mi to pomaly ani ako 3D neprišlo. Oproti Nezvratnému osudu...? Keď tam okolo teba v Avatare nemalo čo lietať a tak? :-D

Ale vzhľadom na tú reklamu pred New moonom na Avatar 2D, mi to konečne trklo, že nejde len o to, že 3D budí dojem, akoby do teba letela obrovská skrutka a z toho máš mať ten zážitok. Avatar bol perfektný inak! Tie farby, tá atmoška prosto...! 3D Avatar bol super!! :-D

34 Something Something | 6. ledna 2010 v 18:25 | Reagovat

Avatar?  Moje oči proste jasali. Aspoň vidím, že nie len ja to porovnávam práve s Nezvratným osudom 4!  :-D (mňa síce čo sa 3D týka dostal len ten šrobovák hneď na začiatku..) Divné, ani v kine sme sa nestretli
:-D

35 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 6. ledna 2010 v 19:29 | Reagovat

[34]: Ta keď len na dvoch 3D veciach som bola a jednou z nich ten Osud 4 a druhou Avatar, no neporovnávaj :D!

Divné, ani v kine sme sa nestretli?! Kde, kedy? Toto je aké nespravodlivé! Akoby si ty vedel/a, kto som a ja nie :-D :D :-P!

36 julll julll | Web | 7. ledna 2010 v 15:54 | Reagovat

překrásný článek o filmu Avatar. Perfektní. Na Slovensku máte hezké stránky  na  avatari.eu, mohla by si psát pro něj.  ;-)

37 Ayamee Ayamee | 7. ledna 2010 v 20:46 | Reagovat

[35]: Bratislava domov môj  :-D  Keďže Polus a Aupark sú dosť známe, nie je to až také vylúčené, no nie?  :-D

38 Something Something | 7. ledna 2010 v 20:47 | Reagovat

*Somethning (Prečo..mám podpis Ayamee? Teraz to vyzerá, že Ayamee trpí nejakou schizofréniou.)

39 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 7. ledna 2010 v 23:12 | Reagovat

[36]:: Jééé, díky za krásnu poklonu, wow :D!

[37]:: A nie je to až také vylúčené, ale i tak je to dosť nepravdepodobné :D! Najmä ak neviem, koho mám vidieť :D

[38]: A ty čo mi kradneš identitu :D? Hoci tam tá veta je dosť divná - "Akoby si ty vedel/a, kto som a ja nie" - pretože nemá koniec (prepracovaná z učenia :D): kto som a ja nie, kto si ty :-D. Takto to totiž vyzerá, že ja sama neviem, kto som :-D

40 Angie Angie | Web | 8. ledna 2010 v 20:42 | Reagovat

máš pravdu, byla jsem na premiéře, ve čtvrtek, ale moc lidí tam nebylo (když porovnávám s premiérou New Moon, kde jsem musela hlídat mobila a popcorn, a to jsem se bála, že mě taky unesou, bylo lidí jak nasráno, i těch, co do kina nešli). Totiž s Avatarem nikdo nevěděl, do čeho šel, takže šlo jenom pár odvážlivců. Byla jsem na 3D, a o to byl ten film lepší, byla to paráda. Co se týká Pocahontas, tak souhlasím, je možné, že se režisér inspiroval apod. Ale přeci. Nikdy není možné říct něco, co už někdy nebylo řečeno. Což u současné kinematografie se projevuje intenzivněji, protože dochází nápady. Takže za podobnost děje, a "převzatý" příběh neodsuzuju, mě se to totiž i líbilo. Po technické stránce film je naprosto BEZKONKURENČNÍ. To se nedá popřít ;-)

41 Something Something | 9. ledna 2010 v 17:28 | Reagovat

[39]: To malo byť akože adresované pre Ayamee a ono ma to nejak pomiatlo, no.  :-D

Ktorá veta je divná?  :-D

42 čurinka čurinka | Web | 9. ledna 2010 v 18:42 | Reagovat

Na Slovenciny ale najviac na  avatari  píšu o filme dost zaujimave veci. Ak mas facebook da sa tam aj pridať. Jedine miesto kde je o nom najviac info. Myslim ze slusne.

43 Neni dolezite Neni dolezite | 10. ledna 2010 v 8:33 | Reagovat

Sú filmy, pri ktorých sledovaní Vám spadne sánka a Vy ju musíte začať svojpomocne hľadať. Zmôžete sa však len na slepé šmátranie po zemi, dúfajúc v jej náhodné nahmatanie, nakoľko tvrdošijne odmietate odtrhnúť oči od obrazovky, aby Vám neunikla či i len jediná sekunda príbehu. No a potom sú filmy ako Avatar. Pri nich Vám samozrejme sánka spadne tiež, lenže s tým rozdielom, že okamžite zabudnete, že ste nejakú vôbec mali. Nielenže ju nebudete hľadať, kým sa film neskončí, ale nenapadne Vás to ani dávno po jeho vzhliadnutí. Vypnete televízor, prečítate si noviny, uvaríte čaj, zájdete na prechádzku, pozriete si film znovu, pretože ste ho už pár hodín nevideli (je to na nevydržanie), a keď si večer ľahnete do postele s tým, že idete spať, uvedomíte si, že máte celý čas pootvorené ústa a muchy si v nich dávno urobili žúr. Až vtedy Vám to celé dojde, pochopíte, aký skvost ste to vlastne videli, v ústach narobíte poriadky a potom ich konečne spokojne zavriete.

44 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 10. ledna 2010 v 15:12 | Reagovat

[40]: "Nikdy není možné říct něco, co už někdy nebylo řečeno." - to je krásna myšlienka a celkom správna ;-). Súhlasím s ňou :D.

[41]: Tá moja :D! "Akoby si ty vedel/a, kto som a ja nie." Znie to, akoby som JA nevedela, kto som JA, lebo tej vete chýba záver, má to byť: "Akoby si ty vedel/a, kto som a ja nie, kto si ty." :-D

[42]: "Na Slovenčiny"? Sry, ale úvodu tej vety nechápem 8-O  :-D. A áno, avatari.eu mi už boli odporúčaní, mrkla som tam, je to tam milé ;-). A fejsbúk nemám ani nechcem :-D

[43]: Krásny komentár :-D

45 ivetka ivetka | E-mail | 10. ledna 2010 v 19:46 | Reagovat

[16]:fakt skvely film a strasne rychlo to zbehloanisami nezdaloze je taky dlhy:D:D  :-D  :-)

46 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 10. ledna 2010 v 23:56 | Reagovat

[45]: Ja som si síce uvedomovala, že je dlhý, ale keď to už skončilo, vravela som si "prečoooo?! chcem ešte!!" :D. Páčilo sa mi, že tam nič nebolo navyše, fakt že nič ;-)

47 -evka- -evka- | Web | 12. ledna 2010 v 0:36 | Reagovat

[31]: Teda chápem, keď tam nechceš byť, nemôžem ťa nútiť:D Ja si myslím, že autorský klub sám o sebe nie je zlá vec. Na blogu sú tisíce blogov, mnohé z nicho ničom, a preto je dobré podporovať niečo originálne, neokukané. Ale tiež je zarážajúci postoj niekorých jeho členov/členiek, akože my sme autorské a vy len kopíraci (niektoré si zvyknú privlastňovať aj výrazy, takže pozor, či náhodou nporušuješ ich autorské práva:D)

48 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 12. ledna 2010 v 23:56 | Reagovat

[47]: Faaakt? Ty si v autorskom klube, že sa v ňom tak vyznáš? :D

49 -evka- -evka- | Web | 13. ledna 2010 v 0:32 | Reagovat

[47]: Nie, a s čím by som sa tam (aspoň zatiaľ) prihlásila:DD Ale priznáívam sa, že ho pravidelne navštevujem:D

50 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 13. ledna 2010 v 19:00 | Reagovat

[49]: Aha, tak v tom to je, že sa tak vyznáš :D

51 Fredy Fredy | 15. ledna 2010 v 23:17 | Reagovat

bol to uzasny film a keby pisali vsetci co pise takuto clanky takto paradne tak bi to bola hned ina vec

52 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 16. ledna 2010 v 14:00 | Reagovat

[51]: To bol asi kompliment, všakže, Fredy :D? Dík. A áno, bol úžasný, patrí k mojim obľúbeným od prvého (a jediného, no :-D) pozretia :-D!

53 Studija Studija | Web | 19. ledna 2010 v 19:39 | Reagovat

taky jsem fanouškem

54 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 21. ledna 2010 v 13:19 | Reagovat

[53]: Tak vitaj medzi nami fanúšikmi ;-)

55 ruach ruach | E-mail | 22. ledna 2010 v 21:30 | Reagovat

Mozno sa zda byt dej prostucky, nenarocny, je fakt ze pritahuje siroke spektrum ludi. Vedla mna sedeli dve damy v jeseni zivota, cca 80 rokov). Odhliadnuc jednoduchost deja a vsetky tie kraky z inych filmov, Cameron vykuzlil jeden uzasny emocialny vodotrisk ,ktory striekal z tohto pribehu. Cameron s istotou utocil na zakladne ludske instinkty ako cit, dobrodruzstvo, tuzba po spravodlivosti a dobre. Velmi sa mi lubil ten nocny farebny svet inspirovany zrejme podmorskym svetom (Cameron je aj oceanolog). Prve, co vo mne rezonovalo, bola predstava biblickeho raja alebo noveho sveta z Apokalipsy. Zaznamenal som jednu zaujimavu veticku, ktoru utrusil Sully na otazku co nemozes, odpoveda: “sustredujem sa hlavne na to, co mozem!” To by mohlo byt mottom kazdeho cloveka, aby sme sa mohli mat krajsie na tomto svete. Proste nehrabat sa v negativnych okolnostiach ale mat tu schopnost, ze vela veci sa da uskutocnik, pokial ma clovek vieru, volu a viziu.

56 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 23. ledna 2010 v 13:39 | Reagovat

[55]: To s tým nočným á la podmorským svetom môže byť pravda, aj mne sa inak desivo páčil! :D

A čo sa týka toho tvojho "filozofickejšieho" záveru, aj ten bol prekrásny ;-).

57 ruach ruach | 24. ledna 2010 v 11:39 | Reagovat

Vdaka! Aj mne sa lubili tvoje postrehy! Nehovorim do vetra.Inak povedane, limity su len v nasej hlave. Dalo by sa o tom vela hovorit, pozri si radsej pribeh mladika Nicka Vujicica, ktory je stastny napriek tomu, ze geny sa s nim kruto zahrali.
http://tvnoviny.sk/spravy/svet/video-srdcervuci-pribeh-nicka-vujicica-zije-bez-ruk-a-noh.html

Preto sa mi lubilo, ze hlavny hrdina nebol superman, ale bol hendikepovany clovek, da sa povedat trochu na okraji. Krasa zivota nie je len v tom co vidime ale co dokazeme vidiet aj ked je to ociam skryte. V tom vidim hlavne pozitivne posolstvo filmu.

58 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 25. ledna 2010 v 22:56 | Reagovat

[57]: Ou, až mi zle zostalo po spozorovaní toho videa... Pretože Nick je taký šťastný a pri tom má taký ťažký život! A my... JA sa sťažujem na úplne banálne hlúposti, pri čom si žijem ako v bavlnke a...

Limity sú len v našej hlave... To je krásna myšlienka...

:-)

59 ruach ruach | 26. ledna 2010 v 16:22 | Reagovat

To ich privitanie: vidim ta!, to mi skor znelo ako: vnimam ta celou bytostou! Ich spajanie pomocou vyrastkov na hlave je symbolom isteho druhu intimity cize telesneho, dusevneho a duchovneho puta, nieco ako medzi nami ludmi, ked sa milujeme. Spomen si, co hovori liska Malemu princovi ?: skrotit, znamena vytvorit si puto...spozname niekoho, len ked ho skrotime! V tedy bude jeden druheho potrebovat, uz nebude niekto z mnohych, ale bude pre neho niekto velmi vzacny a jedinecny!
http://www.imageno.com/llvxlulvuqutpic.html
http://www.imageno.com/65yczdco4iqypic.html
http://www.imageno.com/fkasfm4k8wkhpic.html

Neviem, co nam ponuknu v druhej casti, som zvedavy.
Ak si spomeniem na filmy, ktore ma silne oslovili, je to predovsetkym Utek do divociny, ktory som aj cital. Potom posli to dalej, Osem statocnych. To su filmy so silnym etickym a ekologickym posolstvom.
Chcem prezradit ze to, co nam vysnivali producenti vo filme Avatar nie je vzdialene buducemu novemu svetu, ktory caka ludstvo! Bude to buducnost, kde budu na prvom mieste kvalitne vztahy.Verim tomu! Realita sveta bude mat krystalovo cistu podobu, clovek bude mat dokonale zmysly a dokonale zazitky.Tato realita je v porovnani s buducou ako zamraceny a slnecny den! To, co niektori zakusili za pomoci psychodeliktickych drog je len slabym odleskom, myslim tym jeho intenzitu.Bude to dosledok toho, ze budeme mat nove nesmrtelne tela, ktore nebudu poznat unavu ani starobu.Budeme mat cistu mysel a ciste srdce! Clovek si bude moct splnit najtajnesie sny a bude moct odhalit nove nepoznane hranice o akych sa mu ani nesnivalo. A co je dolezitejsie je to, ze spozname obyvane svety vo vzdialenych kutoch vesmiru, ktore ziju v dokonalej harmonii so Stvoritelom a stvorenim. Teraz je nam to nemozne pre nasu smrtelnost a krehkost telesnej konstrukcie a obrovske vzdialenosti.
Avatar je pre niekoho fantastika, fikcia, pre mna je realna vizia este s dokonalejsimi podobami bez predatorov a nasilia. I ked tu zijem na zemi a mozem zazivat velmi pekne veci, stale je tu pritomne nebezpecie,ktore nabera stale obludnejsie formy. Nie, nie som tu doma, moj domov na mna len caka! Moj zivot je preto cesta beduina do vecne zivej oazy.

60 ruach ruach | 31. ledna 2010 v 22:37 | Reagovat

[58]: Pozeral som to s ceskym dabingom, asi som sa preriekol alebo moja pamat zle sluzi, este pozriem slovensky, myslim tu poznamku od Sullyho. Citala si moj posledny prispevok o komunikacii? Mas nejake tabu? Ja som otvoreny pre akekolvek nazory.

61 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 1. února 2010 v 20:12 | Reagovat

[60]: Tvoj predošlý komentár (č. [59]:) vyhodnotil blog.cz ako spam (asi kvôli tým trom odkazom na obrázky z Malého princa), preto ho trebalo schváliť, čo som si ale nevšimla, prepáč!

[59]: Malý princ! Bože, ľúbim tú knižku! :D

A čo sa týka druhej časti tohto tvojho komentáru... Neviem, prídeš mi v ňom ako priveľký optimista :-D. Sú to krásne myšlienky, to priznávam, len neviem, či ľuďom neveríš až príliš. "Čistá myseľ, čisté srdce..." Myslieť týmto štýlom o ľuďoch je trochu... naivné (?). Jednotlivci môžu byť podobne skvelí, ale ľudstvo ako celok... Človek je bytosť sebecká, sebeckosť je niečo ako náš vrodený inštinkt, kopec ľudí myslí len na seba, na druhých ľuďoch, na ich okolí, prírode, im vôbec nezáleží, najmä nech sa oni majú dobre... Tebou opisovaná budúcnosť (i tá Avatarská) je pekná, neverím však, že je až taká reálna... Keď tak je veľmi ale veľmi vzdialená...

62 ruach ruach | 2. února 2010 v 20:25 | Reagovat

[61]: Takze jesco raz:
To ich privitanie: vidim ta! , to mi skor znelo ako: vnimam ta celou bytostou! Ich spajanie pomocou vyrastkov na hlave je symbolom isteho druhu intimity cize telesneho, dusevneho a duchovneho puta, nieco ako medzi nami ludmi, ked sa milujeme. Spomen si, co hovori liska Malemu princovi ?: skrotit, znamena vytvorit si puto...spozname niekoho, len ked ho skrotime! V tedy bude jeden druheho potrebovat, uz nebude niekto z mnohych, ale bude pre neho niekto velmi vzacny a jedinecny!

63 ruach ruach | 2. února 2010 v 21:30 | Reagovat

No nevyslovil som tam B len A. Odpustil som si nabozenske simboly a vyrazy aby to v cloveku nevzbudilo predsudky. Ta vizia nie je z mojej hlavy, to je len parafraza mnohych myslienok z knih noveho zakona.Napriklad spomeniem niektore myslienky: Stastni su tichi, lebo oni dedicne ziskaju zem...Videl som nove nebo a novu zem (stvorenie) lebo prve nebo a zem sa pominuly (kataklizma)...lebo toto porusitelne musi obliect neporusitelnost(vzkriesenie-nove telo) a toto smrtelne nesmrtelnost(vecny zivot). Ak je v tychto vetach pravda, tak to budu diametralne odlisne podmienky zivota na zemi. Tak ako Eywa zachovala ducha Sulliho pre nove telo Avatara, podobny zazrak urobi Stvoritel s mrtvym clovekom v den sudu, da mu nove nesmrtelne  telo ale charakter zostane.Co bude s tymi co su, boli sebeckeho zmyslania to vies aj sama.

64 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 4. února 2010 v 1:28 | Reagovat

[63]: No, pravdu povediac, mne ten komentár aj prišiel mierne... náboženský. Nevedela som presne, čím to tak cítim, ale prišlo mi to také... Ja sa len nerada zapájam do konverzácii, ktoré sa týkajú viery a podobne, keďže ja osobne som neveriaca a viera je dosť chúlostivá téma...

[62]: Áno, to ich privítavanie sa a ich spájanie pomocou tých... výrastkov :D bolo veľmi fascinujúce a krásne. Putá, hm... Nespomenula som to v článku, ale istotne to bola tiež podstatná rovina filmu so špecifickým posolstvom.

65 ruach ruach | 4. února 2010 v 20:36 | Reagovat

[64]: Vdaka za reakciu.Pripada mi dost zvlastne, ze ludia sa otvorene neradi rozpravaju a veciach ktore sa tykaju viery alebo nabozenstva a pritom i v tomto filme sa to nabozenskymi temami len hemzilo i ked to bola fantastika a sama technika.Vzdy je to o tom ako sa to cloveku poda a ako je to zabalene.V kazdom pripade vo filme zazneli vyzvy smerom k cloveku, na com buduje svoje stastie. A to je otazka nabozenstva, co clovek uctieva, co mu dava zmysel bytia v co veri a v co dufa. Mne sa lubilo napriklad ze NaViovia boli uprimni a cestni, mali jednoduche zasady, ktore respektovali. Podobne ako ludia v krajnach tretieho sveta, vidia mozno svet jednoduchsie a preto sa im lachsie zije. Pokial tam nevstupi noha zapadnej civilizacie, ktora im donesie cocacolu, televiziu, alkohol, hazardne hry atd, ktora ich odtrhne od prirody a prinesie im falosne stastie zalozene na konzume! Vies ake je najrozsirenejsie nabozenstvo v krajnach zapadnej civilizacie? Najdes ho v nakupnych centach, v najvacsich a najmodernejsich chramoch! Je to univerzalne nabozenstvo.Motto tohto nabozenstva je : budes stastny, ked budes mat toto.

66 ruach ruach | 8. února 2010 v 21:06 | Reagovat

Nejak to tu utichlo. Chyba mi tu na reakciach hodnotenie obsahu filmu,vacsinou mladez hodnoti tu vizualnu stranku, bo obsah je pre mnohych nuda.

67 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 11. února 2010 v 17:27 | Reagovat

[66]: Utíchlo, utíchlo... Tento článok bol "aktuálnejší" najmä vtedy, keď bol Avatar ešte len takou "novinkou" v kinách, vtedy aj bolo pomerne málo článkov o filme na nete, čiže ľudia sa k tomuto môjmu článku pri tom pomerne nedostatkovom výbere ľahko dostali :D. Ale teraz sa vrece s recenziami a inými článkami na Avatar roztrhlo a už príde kvôli tomuto článku na blog menej ľudí :D. Teda, v štatistikách tento článok ešte celkom vedie, čo sa čítanosti článkov na tomto blogu týka, ale ľuďom sa ani moc nechce komentovať, to je jedna vec...

A potom presne, ako si povedal - mládež hodnotí skôr peknuškú vizuálnu stránku, schopné efekty, posolstvo (resp. posolstvá :-)) filmu už nie je také podstatné... Vlastne sa v poslednej dobe stretávam s neprajníckymi názormi, vraj po obsahovej stránke je film nič moc, lebo neprináša nič nové, prosto je to moderné spracovanie Pocahontas a klišé atď... Akoby si tí ľudia neuvedomovali, že ten film má prosto viacero rovín, myšlienok... Teda, ja chápem, že koľko ľudí, toľko chutí, nemôže sa všetko páčiť každému, ale...

[65]: Jaj, konzum, konzum... Či skôr "bŕŕŕ, konzum, konzum". Bože, ty také pekné myšlienky hádžeš, že ja už ani nemám čo potom dodať, len si tu súhlasne prikyvujem hlavou ;-).

68 ruach ruach | 24. února 2010 v 15:36 | Reagovat

[67]: Dakujem)) Myslim ze to posolstvo je velmi pritomne. Vsak pozri co developery planuju v Blave: zabavny megapodnig! Im absolutne neprekaza co na to domorodci. Absolutne im nevadi ze znicia zivoty mnohym gemblerom a ich rodinam. To je ucel filozofie pragmatizmu.Peniaze su hlavny motiv, etika je niekde na chvoste. To iste sa dialo a deje v Tatrach. Kto ma vela chce este viac.
Mam taky dojem,ze ty pozeras aj srdieckom, preto si sa tak nadchla,vsak. Celkom rozumiem,ze tie emocionalne momenty boli pre zeny velmi pritazlive i ked pre Papeza neboli.
Este by ma zaujimalo,ze sa pustas do blogovania, ci vela citas,lebo to chce rozhlad alebo to mas v sebe? Ja len prispievam v diskuziach na horuce temy.Som sklamany s negativizmu ludi.Kritika je teraz v oblube ale vacsinou kritici nevedia nic ponuknut, len kritizuju.Je to choroba tejto degeneracie.

69 ruach ruach | 24. února 2010 v 16:18 | Reagovat

Vporiadku, uz viem co citas.Mas tu toho dost.Dufam ze to vyvazujes trosku pohybom, bo telo zdegeneruje.Hlavicku mas v poriadku)))

70 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 25. února 2010 v 20:25 | Reagovat

Och, ruach, o Tatrách mi ani nehovor! :-( My tam chodíme každý rok cez letné prázdniny už hodný čas a najmä minulé leto som bola zdesená tým, ako to tam celé rozbagrovali, aby mohli ponaťahovať národným parkom lanovky a vleky na predražené lyžovačky (to sme šli na Skalnaté pleso)! Až mi z toho smutno bolo!

Kritizovať je tiež ťažké - povedať nahlas, že sa ti niečo nepáči. Ale pravda, oproti tomu, aby si niečo aj ty sám urobil, nielen kritizoval druhých, je tá kritika predsa len tým ľahším.

Blogujem už asi štyri roky, najskôr to bolo také pubertálne denníčkovanie a zbieranie obrázkov populárnych spevákov, to sa musím priznať :D. Ale časom ma to fakt chytilo, pretože ja rada píšem a blogovanie ma preto prosto baví - písať si o všetkom a o ničom :D.

Ale je pravda, že som pri blogu trošku aj zlenivela, snažím sa byť aktívnejšia, no miera lenivosti je aktuálne vysoká :D. A možno je to len po zime, pretože vtedy sa moc nedá chodiť von. Akože dá sa, dá, ale v lete má človek tých možností napr. viac. Vonku je pekne, každý má čas... Alebo aspoň väčšina ľudí má viac času, lebo študenti majú prázdniny... A tak :-D

71 djpark djpark | E-mail | Web | 11. srpna 2010 v 10:16 | Reagovat

:-) Avatar je super :-)

72 djparkd djparkd | E-mail | Web | 11. srpna 2010 v 10:19 | Reagovat

Avatar je cool a hadam bude aj pokračovať dalej aj ked to je podla nemeckej rozpravki Avatar ale ta avatarka je tam sexi.
čeče :-D .

73 Ayamee Ayamee | E-mail | Web | 11. srpna 2010 v 23:26 | Reagovat

[71]: [72]: Veď áno, Avatar je super, o dvojke sa už čo to šušká a to dávno. Ale to s tou nemeckou rozprávkou máš odkiaľ? 8-O

74 West33Chrystal West33Chrystal | E-mail | Web | 26. července 2011 v 20:44 | Reagovat

I had a dream to make my company, however I didn't earn enough of money to do that. Thank goodness my colleague recommended to use the <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/mortgage-loans">mortgage loans</a>. So I took the auto loan and made real my dream.

75 Ayamee Ayamee | 26. července 2011 v 21:41 | Reagovat

[74]: Čo a prečo a odkiaľ sa zrazu berie všetok tento spam?! :-?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama