EMO a môj názor naň

8. července 2008 v 15:04 | (Mierne) rozladená Ayamee |  Okno do sveta
M
oje včerajšie ponocovanie prinieslo... No úžitok určite nie, akurát som si narobila nepriateľov, viď len komentár pri predošlom článku. Nie je ani potrebné sa k tomu ďalej vyjadrovať, človek chce len pomôcť, no keď ho o pomoc nik nežiadal, je to jeho blbosť, že sa do všetkého angažuje, hehe, to som ale ja! (:

Prejdime však konečne k veci a síce k sprekrútenému názoru ľudí na EMO. Pri tejto príležitosti sem uvádzam odkaz na článok o štýle "Live", ktorý bol vymyslený ako náhrada za EMO (hoci to by som asi nemala robiť, pretože som sa nepohodla práve s autorkou blogu, ktorá daný štýl vymyslela).



A presne k tomuto boju sa idem vyjadrovať, pretože na tento článok som natrafila na mojom najnovšie spriatelenom blogu end-of.blog.cz.

Za prvé, ja viem, že väčšina sveta je zásadne proti EMO, pretože celý tento štýl bol zle prezentovaný a na teraz si každý myslí, že ide len o sektu samovrahov. Už len ťažko sa toto mylné tvrdenie teraz zmení, pretože EMO sa už takpovediac stalo sektou samovrahov...

Ak budem rozoberať oný článok, ktorý u mňa podnietil rozoberanie tohto štýlu, začnem od konca. Autorka chce bojovať proti EMO, pretože jej priateľka ako emáčka skončila so samovražednými sklonmi na psychiatrii. Od jednej kamošky som tiež počula podobný prípad, ako jej kamoška brala EMO až tak smrtelne vážne, že jej najlepším priateľom sa stala žiletka. Samozrejme, názor človeka, ktorý sa s dôsledkami emáckeho sebapoškodzovania stretne priamo u svojch priateľov bude zjavne odlišný ako názor človeka, ktorý sa tomu všetkému prizerá len z vtáčej perspektívy a nemá s tým až také osobné skúsenosti. Treba si však uvedomiť, že sebapoškodzovanie do EMO štýlu dosadila až dnešná doba, EMO vzniklo v polovici osemdesiatých rokov ako hudobný štýl. Áno, dobre počujete, EMO tu je už riadne dlho, no jeho boom prepukol až po roku 2000, toto EMO je však už prezentované ako depresívny štýl plný sebapoškodzovania, plaču a čiernej farby, čo už zaváňa gothom (porovnávanie s gothom sa týka len tej čiernej farby a i to, ako povedala Myz-chan, je len u väčšiny gothicov - radšej slečnu Myz-chan citujem, povedala to hrozne krásne: "Gothic je rovnako ako EMO istá subkultúra a rovnako ako môže byť človek, ktorý extrémne preciťuje emócie bez čierneho alebo bez oblečenia špecifického pre emo, rovnako môže byť niekto gothom a môže pokojne chodiť aj v žltej, je to o psychickej stránke..."). A vďaka tejto jeho masovej prezentácii sa takým štýlom skutočne stal...

Len pred chvíľou sa mi podarilo nájsť dobrý článok o štýle EMO od jeho počiatku až po súčastnosť. Ten článok skutočne stojí za povšimnutie a prečítanie, pretože podáva svedectvo o pôvodnom štýle EMO, ja by som pokojne to dnešné EMO plné krvi ani EMOm nenazývala. Keď tak neoEMOm.


Myslím, že objasnenie EMO štýlu v danom článku je oveľa lepšie, než vám môžem kedy ja podať, no i tak prikladám výcuc svojich komentárov pri článku o tomto "boji proti EMO" na mojom najnovšie spriatelenom blogu end-of.blog.cz:

Ja neviem, jediná emócia, ktorú každý pozná je samovražda a preťatá žila? Podľa mňa sa pod pojmom emócia okrem smútku skrýva i šťastie, radosť... Akákoľvek pozitívna emócia je tiež emócia. Vám sa zdá, že slovo "EMO" nepochádza zo slova "emócie", "emotívny"? O čom to tu teda stále všetci hovoríte? O dákom štýle DEPO či čo? To by bol štýl založený na depresii!

EMO je o emóciach! Emáci sa snažia prežiť každú emóciu naplno, či je to radosť, či oná depresia! Vy nepokladáte radosť za emóciu? A keď sa na to pozrieme skutočne objektívne, dnešný svet je oveľa viac depresívny než pozitívny, preto sa emáci možno častejšie vidia v depresívnejšej nálade.

Viete vôbec o tom, že EMO tu bolo dávno predtým, než sa prevalil ten jeho boom? Či vlastne omyl, to bol boom neoEMO, boom EMO pooserov, ktorí tento štýl vzali spôsobom: čierny od hlavy po päty, režem si žily v každom smere, počúvam My Chemical Romance. Preto teraz celý svet verí, že čo je EMO sa dá identifikovať podľa rozrezaného zápästia. Teraz je to všeobecný názor, preto je EMO všeobecne zatracované.

A len tak, na okraj, autorkine poznámky typu: "buď šťastný, že si zdravý"... Nie každý je zdravý, čiže niekto nemá prečo byť šťastný, viete? Šťastie však nie je len o zdraví, ono sú tí chorí ľudia väčšinou šťastnejší ako tí zdraví...

A nie každý, kto sa tzv. sebapoškodzuje musí byť nutne EMO. Vlastne som sa s takým človekom ani nestretla, hoci som sa s takými, čo sa sebapoškodzujú už stretla (ospravedlňujem sa, že to takto verejne vyhlasujem).

Prosto mi to nedá pokoj, navážanie sa do EMO je maximálne nechutné!

EMO je najmä hudobný štýl, úplne normálny, asi ako punk. Naváža sa niekto do punkerov? Nie, no všetci sa verejne navážajú do emákov... Všetci kašlú na EMO hudbu alebo si myslia, že je to My Chemical Romance. Dnešné komerčne tuctové kapely typu My Chemical Romance, Fall Out Boy alebo Panic! At the Disco predsa ani zďaleka nie sú EMO, čo sa hudby týka!

Nechápem dnešný svet a najmä dnešných ľudí... Z niečoho dalo by sa povedať nevinného urobili sektu hromadných samovrahov... Škoda, že dnes EMO vďaka EMO pooserom, jeho novému chápaniu, už fakt je len sekta hromadných samovrahov...

Ja by som skôr vyhlásila boj proti tomu sprekrútenému názoru na EMO... Skutoční emáci by sa od tých neoemákov so samovražednými sklonmi aspoň mali odlišovať. Pretože je veľmý rozdiel medzi EMO a tým neoEMO.

Na stránke www.emobezrezania.wgz.cz nájdete ešte tento článok od dákej veľmi rozhladenej češky. Tiež stojí za prečítanie.



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Wellferine Wellferine | 8. července 2008 v 15:55 | Reagovat

Ajuš už aj ty? :D Ja mám vyhradený názor na dorezaných emákov, ktorý sa k tomu dostali niekde na myspace, kde to bolo už doprekrucované až amen tma a teraz sú z nich kuuul husté deti, ktoré s aúplne odlišujú od zvyšku sveta a su desne oooout a rozumné *silná dávka sarkazmu* Beriem na vedomie už dlho, že to vzniklo dávno dávno dávno (70. 80. roky, čo je pre mňa dávno, pretože to som nebola ešte ani na hubách) ale to čo sa z toho stalo už jednoducho nie je pôvodná verzia a navyše je to všetko len komerčná sračka. Asi pred polrokom som dostala záchvat zvedavosti, čo to všetko je a tak som si pozháňala stránky s rôznymi pohľadmi na danú vec a môžem povedať, že sa len smejem. Smejem sa na tých deckách čo berú tak smrtiteľne vážne každú jednu poznámku, smejem sa aj na kamarátke ktorá je označovaná za EMO a pritom vlastne ani nie, i keď už sa k tomu blíži a smejem sa aj sebe, za to, že som si minule kúpila mrkvové čierne nohavice, lebo iné jednoducho nemali. Keď sa pozrieš do obchodov kde nakupuje väčšina mládeže tak tam máš len dve možnosti výberu. "ˇUžo IN alternatívne" veci aaala EMO, čiže všetko čierne a všetko už tak zmagorené, že po poslednom mojom nákupe handier by ma kľudne mohli odzančiť za vampirefreaksovské pozerské EMO, čo myslím, že fakt nie som, alebo druhá varianta sú veci, čo ja volám "veja" lebo také nosí moja spolužiačka. A  to sú vysoké opetky, lákavé tročká a proste všetky takvé "vážne" veci ako nosia baby niekde od 18 a vyzerajú ao hviezdičky bud z hopperských alebo je jedno akých klipov. Bude to aj tým. A tiež sa smejem ľuďom čo po mne ziapu EMOO EMOO i keď doteraz som bola čo? Jaj počkať aha PUNKS NOT DEAD :D Jedno vtipnejšie než druhé. Ale je pravda, že všeto je vykradnué všetkým, takže to máš úplne jedno. Ale tie decká mi ostanú vtipné ešte pekne dlho, tak isto ako trebárs veľké "eltáčky", či hoperky, či čo všetko to sú. Aspoň je z čoho si robiť srandu. Tak isto ako trebárs zo seba. EMO je vtipné, tie decká sú vtipné, tie smrtľne vážne vyhlásenia o tom kto je pravý a kto nie. Teším sa na to, čo budú vyhlasovať o 3 roky. Bacha japanofília sa rozširuje, tak možno to bude nejaké "great old school visual-kei" fans, ktoré boli pôvodné :D Fakt sa teším. Ale tento EMO boom mi už niekedy pomaly lezie na nervy. Ak mám pravdu povedať. Ale vlastne, nech sio každý robí čo chce , nie? :DDD

Hups trocha som sa rozpísala a tuším si niekde aj slovne odporujem. Prepáč Aju ^^;

2 Wellferine Wellferine | 8. července 2008 v 15:58 | Reagovat

Jup a ešte ma tak napadly žvásty ako "Jack Skelington je EMOO!" Prosím? Jack? Emo? Fakt? Keci. To potom môžu vyhlásiť trebárs aj o Burtonovi alebo o Gaimanovom Sandmanovi a to by ma vážne dorazilo. Povedala som to v jednom mojom komente na dA a vravím to zas. Emáci sa mi serú do roboty. A myslím, že nie len mne. S tými niektorími žvástami. Ach jo, ale už som ticho :D o.O

3 Luuna Luuna | E-mail | 8. července 2008 v 16:23 | Reagovat

Ja fakt nechápem ako môžu byť ti ľudia tak sprostí a obmedzení, že keď vidia dakoho kto vyzerá ako emo tak ho musia hneď nenávidieť a to všetko kvôli dákym debilným poserom, ktorí tak zničili tento pôvodne hudobný štýl ozaj nechápem...kto im dal na to právo, právo odsudzovať iných len podľa toho k akému štýlu patria, to je tak vrcholne nespravodlivé a navyše som minule videla v dákej relácii že v jednej krajine normálne hromadne napadli všetkých čo vyzerali ako emo. To čo už je za svet, keď niekoho len tak bez príčiny zmlátia kvôli ofine abo čiernemu oblečku abo že je emotívny... damn it

4 AYAmee to tina-chan AYAmee to tina-chan | E-mail | Web | 8. července 2008 v 16:40 | Reagovat

Nieee, mne sa páči, keď si hlučná, Welluš-chan, je to skvelé! Ako, tento tvoj názor je brutálny! A vlastne máš absolútnu pravdu... Mňa to len trochu včera vzalo, ani nie tak navážanie sa do EMO ako skôr to, čo dokáže vyprodukovať komercionalizmus či ako to nazvať...

Hehe, to s tým japanofilným boomom som aj ja počula. A tiež sa začínam báť :D.

A Luuna, ja som tiež za to, nech je každý kým chce, nech sa nik do nikoho nenaváža len preto, lebo dáky je. Svet je hrozne zvrátený...

5 tina-chan tina-chan | E-mail | Web | 8. července 2008 v 16:42 | Reagovat

no jo... emo, uz je to sorry, ale trochu otrepane, kazdy o tom toci. kedze kamoska je emacka (myslim, ze som ti o nej uz hovorila) tak, to berem trochu inak... ale v posledne dobe som zistila zaujimavu vec, emo hudba je super! sice my chemical romance by som neuviedla ako najlepsi priklad ale taka afi (moznoze je viac punk ale) k tejto skupine som sa dostala vdaka tej kamoske a teraz to v kuse pocuvam... :D

ale suhlasim, ze tie dvanast rocne male deti, ktore sa navlecu do ciernej natupiruju si vlasy a maju na sebe kostry a hovoria: my sme emo, by mali ist na psychiatriu... to je vadne... kostry patri ku goth (inak preco si uviedla, ze "depresívny štýl plný sebapoškodzovania, plaču a čiernej farby, čo už zaváňa gothom" ano depresivny styl to ano, ale hadam si nemyslela, ze aj plac a sebeposkodzovanie? :D modlim sa, ze len zle chapem...)

6 AYAmee AYAmee | E-mail | Web | 8. července 2008 v 16:49 | Reagovat

Och, tinuška-chan, presne nad týmto som uvažovala i ja, keď som sa spätne čítala, či tá poznámka ku gothu nevyznie ako poznámka k celej tej vete, hoci ja som to myslela len ku tej čiernej :D. Že chodiť od hlavy po päty celý v čiernom je ako goth :D.

A tiež viem, že je to riadne otrepaná téma, no u mňa som ňou ešte netrepala, preto som pociťovala potrebu to konečne urobiť :D.

Poznámka: Gomene, pri mojom komente [4] som zabudla odstrániť zo svojho mena poznámku 'to tina-chan', samozrejme, že to nebolo tinke, ale Well a Luune :D.

7 Myzarey - chan Myzarey - chan | 8. července 2008 v 18:06 | Reagovat

No,na začiatok,to "Emáci nechodia celí v čiernom! To si tu dakto pletie s gothom!" - ja tak trochu nesúhlasím,ani gothic style nie je o čiernej farbe,goth boom vypukol približne v tom istom čase ako EMO a všetci si ku gothike podobne ako ku EMU priradili isté "poznávacie znamenie" - čiernu farbu,gothici schytali označenie satanisti,kt prevracajú kríže na cintorínoch. Gothic je rovnako ako EMO istá subkultúra a rovnako ako môže byť človek ktorý extrémne preciťuje emócie bez čierneho alebo bez oblečenia špecifického pre emo,rovnako môže byť niekto gothom a môže pokojne chodiť aj v žltej,je to o psychickej stránke - gotha väčšinou však nájdeš v čiernom,je to však vec vlastnej voľby(podobne ako EMO môže chodiť celý v čiernom,nie je to však zákon že tak chodia všetci) a je veľa aj 40 ročných ľudí kt sú goth a chodia v normálnom,goth sa sám rozhoduje ako sa chce obliekať,pretože gothica je vec subjektívna a každý goth berie gothicu inak - teda som chcela povedať že gotha nájdeš dnes väčšinou celého v čiernom preto,lebo goth vidí záľubu a krásu v tom,v čom ju iní nevidia - napríklad berú inšpiráciu v smrti,preto gotha často nájdeš na cintorínoch,kvôli tej prítomnosti smrti,prítomnosti mŕtvych,je to pre nich veľmi citlivé miesto,nie je to nič morbídne a prosto ku smrti tak trochu čierna ide. A áno,niekt gothici môžu byť satanisti,treba však podotknúť že ani satanizmus nie je o vyvražďovaní zvierat a obetuvávaní obetí Satanovi - to je starý okultný satanizmus ktorý fungoval hlavne v stredoveku,dnes však máme La Veya a jeho Satanskú Bibliu,čo sa považuje už za "moderný" satanizmus a ten je o niečom úplne inom - to však dnes nikto nechápe a každý si pod pojmom "satanizmus" vybaví okultné rituály s mŕtvymi ľuďmi,alebo zvieratami - BLBOSŤ,polovica dnešných satanistov v Satana vôbec neverí,neverí v jeho existenciu,nie to že mu posiela obete - ale to pochopí jedine ten,kto sa tomu satanizmu venuje. Ja sama som sa gothice/i satanizmu (dokonca i vampírismu či lykantropii - vlkodlaci) asi pred dvoma rokmi trochu venovala a trochu som to poštudovala,kde sa tu vzalo a podobne.

No,ale napokon možno si to aj ty myslela tak že len väčšina goth chodí v čiernom a nie všetci,že to dnes tak prosto je na uliciach a ja sa tu rozpisujem úplne od veci,lebo som to len tak trochu nepochopila xD No,prinajmenšom si sa možno dozvedela niečo nové xDxD V písaní od veci som naprostý majster xD

OK,čiže ešte trochu k veci - za mnou nedávno došla kamarátka a "Vieš,čítala som dnes niečo o EMO. To je taká sprostosť! Chodíš stále v čiernom,sebapoškodzuješ sa,stále len plačeš,máš neustále depresie a chodíš s takými vlasmi že nevidíš na meter pred seba ..." atď - počúvala som len s polootvorenými ústami že čo za blbosti to rozpráva a snažila som sa jej vysvetliť čo skutočné emo je,ale ona si aj tak rozprávala svoje a neverila mi,a že o tom nič neviem. Podľa mňa,toto "znalectvo" o EMO už dospelo do takej miery,že už nikoho nepresvedčíš o tom čo je pravda a čo nie a vyviesť niekoho z omylu už vonkoncom nie. A to isté EMO hudba,kde ostala pôvodná skutočná EMO skupina Rites Of Spring,alebo Saosin? Stretnem "emáka",spomeniem mu Saosin tak zazerá po mne ako na idiota že o čom to kecám a keď sa spýtam čo počúva on,tak na mňa vytasí MCR,alebo dokonca Avril Lavigne. Prosto ja to už neriešim,je mi EMO ukradnuté,tento booom prejde ako všetky a zase bude svätý pokoj ^^

OK ... definitívny koniec,už ma aj začínajú bolieť ruky,zase raz som prekonala sama seba v dĺžke komentára xDxDxD

8 AYAmee AYAmee | E-mail | Web | 9. července 2008 v 0:01 | Reagovat

Myz-chan je Myz-chan i v mene autora komentu, jupííí! A mne nevadí dĺžka komentu, to je v pohode, práve dobre :D. A tiež, samozrejme, nemyslela som to tak, že čo je goth, musí byť zásadne v čiernom, brala som to skôr väčšinovo :D. Tento tvoj názor, že je to skôr o psychike, ako to jeden cíti, nie o tom, čo na seba navlečie, som mala tiež spomenúť! Pretože toto je ono! Tak dúfam len, že si tu niekto bude aj komenty čítať, hehe :D. Pri ich dĺžke pochybujem, ale čo už :D...

A fakt som to s tým obraňovaním EMO nemyslela až tak vážne, ako to asi vyznelo. Len je až zarážajúce, ako tento štýl prekrútila dnešná doba.

Ale je pravda, že onen EMO boom už pomaly opadá. Preto musí prísť dáky ďalší. Podľa istých proroctiev by to pokojne mohla byť i oná, i Well-chan spomínaná, japanofília... A to by som už protestovala otvorene, keby mi z mojej záľuby v Japonsko urobili niečo typu EMO: všetci si kúpme plyšových pikachu, zavesme si ich na našu Hello Kitty tašku, do MP3 si stiahnime dákeho uvrešťaného japonca a tvárme sa ako stelesnenie Visual Key... Brrr! Ale to už preháňam :D. A odbočujem...

9 Aďulkaaa Aďulkaaa | Web | 9. července 2008 v 13:04 | Reagovat

Nečítala som všetky komentáre ktoré sú pod článkom,ale chcem sa k emu vyjadriť. Nemyslím si,že  z ema spravili toto čo je neemaci. Skôr to bolo tak,že banda malích detí chcela byť strašne dôležitá a preto si začali rezať žili a tvrdili,že sú emo. bohužiaľ musím povedať,že to práve oni spravili s ema to čo dnes je. A preto sa ani nečudujem ako sa ľudia správaju k emu. Majú k tomu dôvod. Ja som poznala emáka ale to bolo ešte pred dvomi rokmi v tedy sa u nás emo ešte vôbec nerozmáhalo a bol upo v pohode. A poznal pravý zmysel ema. Ale musím povedať,že dnešný emáci sú úplne mimo. A sami si za to môžu. veď žiadneho normálneho človeka by nenapadlo rezať si žili a zabíjať sa. A toto je práve dôvod prečo emo nemám rada. K smupinám ako MCR apod. nemyslím si,že patria k emu. A su to moje oblubene skupiny.

A ešte tie fotky chudákov gumenných medvedíkov...xD....tak akože to je brutalne. Jedniného emáko ktorého som kedy mala rada bola moja kamoška a to preto,že sa s ňou poznam odmalička a ešte spred jej emo štýlu.

10 Aďulkaaa Aďulkaaa | Web | 9. července 2008 v 13:07 | Reagovat

A ešte k tej holke čo si sa sňou znepriatelila. myslím si a poviem to narovinu,že každý blog na ktorom je niečo skopírované je OTRASNY. Neviem akým ľuďom to dáva zmysel kopírovať. Človek sa na tom nadre a príde nejaký blbec a skopíruje všetko čo ste spravili.....Narodil si sa predsa ako ORIGINAl tak prečo sa chceš stať kópiou! Mno a myslím si,že ten blog je hrozný,má otrasné menu a nemyslím si,že za to že nevie znieť kritiku musí tu hneď na teba vyskakovať. Take blogy zrušiť.Fuj!!!!!

11 Aďulkaaa Aďulkaaa | Web | 9. července 2008 v 13:09 | Reagovat

Inak pekný design....xD.....sorry,že to píšem na tri krát....xD

12 AYAmee AYAmee | E-mail | Web | 9. července 2008 v 13:27 | Reagovat

Nič, to Aďulik :D. A tiež máš pravdu, a to nielen v prípade toho znepriateleného blogu :D. Tá teta vravela, že keď jej kopírujú, prečo by ona nemohla kopírovať im. Ta je to rozhodne zaujímavý názor, ale dobre otrasný. No takýto blogeri tu vždy budú, ja som si uvedomila, že miešať sa do nich, radiť im, ako na to, to jednoducho nemá zmysel, čo sa len jeden rozčúli (nerozčúlila som sa, ok, ale dobre to znie :D). Nechajme ju tak, nechajme to na osud, snáď sa jej to raz vypomstí :D. Snáď ju niekto bonzne adminom za kopčenie, mucheche, aká som zlá :D. Ale ja to (asi) nebudem ;)!

13 AYAmee AYAmee | E-mail | Web | 9. července 2008 v 13:27 | Reagovat

Aha, ja tiež počúvam MCR (A)!

14 AYAmee AYAmee | E-mail | Web | 9. července 2008 v 13:27 | Reagovat

Aha, díky za pochvalu designu, Aďka-chan :D!

15 Aďulkaaa Aďulkaaa | Web | 9. července 2008 v 14:15 | Reagovat

A čo to chan vlastne znamena? Aby som bola vzdelana?

16 Myzarey - chan Myzarey - chan | 9. července 2008 v 19:34 | Reagovat

AYAmee: ježíš,japanofíliu ani nespomínaj!! Aj ja som si to všimla. Minule som došla do školy a kamoška „Pozri kto je v Kamarátovi! The Gazette!!“ /no,japonská hudobná skupina/ a otrčila mi to pred tvár – ako keby som druhé za ucho dostala o.O Ale nemyslím si že sa to u nás veľmi uchytí, úprimne,lebo to je až prílišná extravagancia na nás,toto Visual Kei, EMO nebolo až také kontroverzné. Lolita style,komu by sa už u nás dnes chcelo naťahovať so spodničkami? (noo dakomu hej,nie každý je taký sezónny) A že harajuku style,však by sa s tým báli výjsť na ulicu,lebo že „čo si o nás pomyslia ľudia?“...ako decora už vonkoncom nie – to by bola prisilná káva (neviem síce či sa vyznáš do tejto japonskej módy,no ale keby nie,tak decora mne osobne pripomína „hodím na seba prvých 20 vecí kt uvidím keď ráno vstanem“ – to nie je kritizovanie,mne sa to náhodou páči xD,hoci by som s tým nešla von,ja som zástanca Lolity xD). Jediné čo z Japonska možno zoberie Slovensko bude The Gazette,Dir En Grey možno,Antic Cafe a nemôžme zabudnúť ani na Miyaviho,potom Hello Kitty,každý si zaspomína na Ashovho Pikachua ako si napísala,a Naruto ešte samozrejme (no,nič proti,ale nechápem ako dakoho tá tisíc dielová anime môže fakt baviť?! Videla som dve časti a stačilo mi),možno že ešte aha cool (neznášam to slovo!) vejár. A to je všetko.

A btw,radšej písať tuto od veci ku článku pôvodne o EMO,ako nabudúce kecať k veci v článku „Prejaponizované Slovensko“xD

17 AYAmee AYAmee | E-mail | Web | 24. srpna 2008 v 13:46 | Reagovat

Myz-chan, ono to možno na Slovensku ani tak nehrozí, ale v Česku je tá hrozba podľa mňa vyššia... Toľko anime českých blogov, ako húb po daždi a ešte viac :). Ale máš pravdu, my sme na to asi priveľmi nekontroverzný, veď na mňa kukajú ako na blázne, keď spomeniem len anime, keby som sa mala pretŕčať v dákej harajuku móde (raz ma to pochytilo, čiže trošku viem, o čo ide :)), tak ma asi rovno ukameňujú :)

A Aďulka, to -chan je prosto koncovka, prípona, čo sa v japončine dáva za meno. Lebo oni nemajú rody - ženský, mužský, tak to rozlišujú aspoň takto. -san pre ženu, -kun pre muža, -chan je všeobecne pre obe pohlavia, -sama je úctivejšie... Snáď to inak vravím správne, over si t ou Myz-chan, radšej :)

18 AdkinsCarole AdkinsCarole | E-mail | Web | 21. července 2011 v 11:06 | Reagovat

According to my own exploration, millions of persons in the world receive the <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a> at well known creditors. So, there's good possibilities to get a student loan in all countries.

19 Ayamee Ayamee | Web | 21. července 2011 v 11:35 | Reagovat

[18]: Thanks, but I really don't need a loan... :-|

20 without without | E-mail | Web | 20. června 2015 v 22:18 | Reagovat
21 discount discount | E-mail | Web | 8. července 2015 v 20:42 | Reagovat
22 side side | E-mail | Web | 15. července 2015 v 2:23 | Reagovat
23 viagra_alternative viagra_alternative | E-mail | Web | 15. října 2015 v 4:32 | Reagovat
24 cialis_price cialis_price | E-mail | Web | 17. listopadu 2015 v 6:14 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama